Nová skeč šou televízie Markíza Kredenc má za sebou prvú sezónu - tento rok pôjde už len raz, v silvestrovskom špeciáli. Stratégie sa pozreli na to, ako sa Kredenc uviedol na trh.
Kredenc pozerávalo túto jeseň priemerne 305 tisíc divákov (12+), z toho 205 tisíc v reklamne dôležitej cieľovej skupine 12-54. Šou dosahovala priemerný share 31,1 %. Jej výkony ovplyvnili najmä dva faktory: neskorší vysielací čas (pondelok po 22:50) a dedenie po Farme. Okolo 23. hodiny už sleduje televíziu menej ľudí, čo na jednej strane nepomáha sledovanosti, na druhej strane však dáva priestor pre dobré trhové podiely, ak je daný program silný. Dedenie po Farme Kredencu pomohlo tiež - Farma je totiž túto jeseň výkonná.
Záverečná bilancia je pre Kredenc pozitívna. Priemerný share Markízy od začiatku novembra doteraz je 25,4 %, kým Kredenc v late-prime prekračuje tridsiatku. Stanica je spokojná a objednala si nové časti na rok 2015.
Šou má relatívne mladého diváka: ľudia vo veku 12-54 rokov tvoria viac než dve tretiny jeho diváckej základne. Ženy majú miernu prevahu (53 % v 12-54).
Kredenc na jeseň 2014
Priemerný počet divákov 12+: 305 tisíc (rating 6,5 %)
Priemerný počet divákov 12-54: 205 tisíc (rating 6,3 %)
Priemerný share 12-54: 31,1 %
Najviac divákov 12-54: epizóda vysielaná v pondelok 15. decembra 2014* (278 tisíc, rating 8,5 %, share 32,3 %)
Najvyšší share 12-54: epizóda vysielaná v pondelok 10. novembra 2014 (208 tisíc, rating 6,4 %, share 33,3 %)
*epizóda sa vysielala v skoršom čase o 22:20
Prvá séria Kredenca detailne v cieľových skupinách
Parameter | Počet divákov | Rating | Share |
Deti 4 - 11 | 6 tisíc | 1.4 % | 28.6 % |
12+ | 305 tisíc | 6.5 % | 27.5 % |
12 - 54 | 205 tisíc | 6.3 % | 31.1 % |
12 - 34 | 99 tisíc | 5.7 % | 38.8 % |
35 - 54 | 106 tisíc | 6.9 % | 26.2 % |
55+ | 100 tisíc | 7.1 % | 22.2 % |
Ženy 12 - 54 | 109 tisíc | 6.7 % | 33.6 % |
Ženy 12 - 24 | 16 tisíc | 3.7 % | 46.6 % |
Ženy 25 - 34 | 33 tisíc | 7.9 % | 36.7 % |
Ženy 35 - 44 | 32 tisíc | 8.1 % | 33.9 % |
Ženy 45 - 54 | 27 tisíc | 7.5 % | 26.3 % |
Muži 12 - 54 | 96 tisíc | 5.9 % | 28.7 % |
Muži 12 - 24 | 22 tisíc | 5.1 % | 42.5 % |
Muži 25 - 34 | 27 tisíc | 6.3 % | 35.4 % |
Muži 35 - 44 | 27 tisíc | 6.5 % | 26.2 % |
Muži 45 - 54 | 20 tisíc | 5.5 % | 19.2 % |
Prešovský región 12-54 | 39 tisíc | 7.4 % | 35.5 % |
Banskobystrický región 12-54 | 32 tisíc | 8.1 % | 40 % |
Nitriansky región 12-54 | 31 tisíc | 7.1 % | 31.8 % |
Žilinský región 12-54 | 26 tisíc | 5.3 % | 29.9 % |
Košický región 12-54 | 23 tisíc | 4.9 % | 23.8 % |
Trenčiansky región 12-54 | 21 tisíc | 6.4 % | 29.5 % |
Trnavský región 12-54 | 20 tisíc | 5.9 % | 34.6 % |
Bratislavský región 12-54 | 14 tisíc | 4.9 % | 22.6 % |
*epizóda sa vysielala v skoršom čase o 22:20
Vývoj trhový podielov v 12-54
zdroj dát: PMT/TNS SK
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: Ivan Krasko