Lukáš Fila bol zástupcom šéfredaktora Sme, teraz sa stal riaditeľom vydavateľstva N Press, ktoré stojí za Projektom N. Stratégiám zodpovedal niekoľko otázok o Projekte N, ktorý čoskoro spustí "ostrú" prevádzku na webe aj v printovej podobe.
Ako ste spokojný s prvým N printom?
Na noviny máme skvelé ohlasy, ozvali sa desiatky ľudí z rôznych častí Slovenska, aby sme im zaslali výtlačok, snažili sme sa všetkým vyhovieť. Trochu máme ťažké srdce na distribúciu do bratislavských schránok, ktorá nefungovala dokonale.
Čo podľa vás najviac ovplyvní reálny štart printu N a to, či bude týždenníkom alebo denníkom?
Snažíme sa nájsť spoločnú víziu s viacerými potenciálnymi investormi, v najbližších dňoch sa nám azda podarí na nej dohodnúť. Veľmi príjemne nás prekvapil úspech našej predplatiteľskej akcie, ktorá dokazuje, že záujem o Projekt N vrátane printovej nadstavby je solídny.
Koľ ko ľudí plánujete zamestnať v printe a na webe?
Táto otázka je stále otvorená.
Máte predstavu, ako to bude s financovaním projektu?
V úvode rátame s vkladom investora. Pre dlhodobý úspech budú kľúčové príjmy od čitateľov, čiže z predaja digitálneho a tlačeného predplatného a z predaja v stánkoch. S inzerciou rátame v minimálnom rozsahu a cenovo sa pokúsime priblížiť malým a stredným podnikateľom.
Kde budete tlačiť?
To závisí od podoby printu. Na dennú tlač máme ponuky od štyroch tlačiarní v regióne.
Kto bude vašou najväčšou konkurenciou?
Pokúsime sa predstaviť vlastnú koncepciu kvalitnej žurnalistiky nezávislej od vonkajších tlakov, s hlavným dôrazom na bohatý denný web. Veríme, že táto kombinácia bude na Slovensku jedinečná.
Kto bude podľa vás vaším čitateľom?
Rozmýšľajúci, moderní a slušní ľudia, ktorí hľadajú kvalitu a nezávislosť.
Prečítajte si tiež:
Matúš Kostolný o Projekte N: Nedokážeme prežiť bez podpory čitateľov
Projekt N má už 120 tisíc eur, potrebuje aspoň milión
Projekt N prichádza. Už má logo a vytlačil prvé číslo
O téme Môže uspieť nové médium? sa dočítate aj v printových Stratégiách 11/2014. Prinášajú viac o Projekte N a skúsenosti nezávislých vydavateľov z Česka - o tom, ako sa žije mimo veľkých mediálnych skupín, povedal viac Michal Klíma z Tablet Media a Miroslav Motejlek, ktorý stojí za webom motejlek.com. Stratégie 11/2014 sú práve v predaji.
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: Ivan Krasko