Vo francúzskom letovisku Cannes sú v týchto dňoch najväčší svetoví hráči televízneho biznisu. Koná sa tam veľtrh MIPTV 2014.
Na MIPTV prišli aj zástupcovia zo Slovenska: tradične nákupcovia z Markízy, Joj/Slovenskej produkčnej, verejnoprávnej RTVS alebo Mega Mex Media, ktorá akvizuje obsah pre svoju detskú stanicu Duck TV. Medzi účastníkmi MIPTV je aj nováčik: spoločnosť FBC Media. Jej konateľom je od apríla bývalý generálny riaditeľ televíznej skupiny Joj František Borovský.
Na MIPTV prišla aj firma Foxx New Media, v ktorej je zase konateľkou Martina Lišková. Tá bola do roku 2010 programovou riaditeľkou Markízy a krátko aj generálnou riaditeľkou TV Barrandov.
Na MIPTV predáva za Slovensko tradične spoločnosť Eurokim - distribútor titulov nemeckej firmy Beta Film na východoeurópske trhy, filmová, distribučná a televízna spoločnosť Ivana Hronca Film Europe a za Slovensko je registrovaná tiež FremantleMedia. Za ňu na trhy strednej a východnej Európy predáva formáty ako Idols (SuperStar), Got Talent alebo Family Feud (5 proti 5) Andrea Gavačová.
Slovensko na MIPTV
Predajcovia: Eurokim, Film Europe, FremantleMedia Group
Nákupcovia/účastníci: Markíza-Slovakia, TV Joj/Slovenská produkčná, RTVS, Mega Mex Media, FBC Media, Foxx New Media
Na MIPTV prišli najväčší svetoví predajcovia, ich šéfovia a tradične aj televízne celebrity - napríklad raper 50 Cent alebo moderátor Jerry Springer, ktorý predstavil svoj nový projekt s Discovery Channel.
Čítajte Stratégie.sk aj naďalej a dozviete sa viac o MIPTV. Prinesieme prehľad zaujímavých dealov a televíznych noviniek, čo majú na veľtrhu premiéru.
http://youtu.be/B94tGAE0aUI
http://youtu.be/G4-VZHjmYzE
Zdroj: Ivan Krasko