Aliancia za rodinu sa sťažuje, že Markíza odmietla odvysielať jej reklamu. "Jej generálny riaditeľ bez toho, aby videl story board našej televíznej reklamy, odmietol vysielať kampaň Aliancie za rodinu pred referendom o ochrane rodiny," uvádza v stanovisku. V ňom, mimochodom, komolí meno riaditeľa Markízy, podľa nej je "pán Zetelle".
Alianci v kritike riaditeľa pokračuje: "Týmto absurdným rozhodnutím deklaroval tri veci: po prvé, že Markíza obmedzuje právo na slobodu prejavu, po druhé, že zaujala jasné stanovisko v prospech LGBT komunity a po tretie, že nie je ani komerčnou televíziou, pretože Aliancia za rodinu chcela za odvysielanie spotov zaplatiť cenníkovú cenu."
Televízia oponuje: "Rozhodnutie televízie nijako nesúvisí s témou referenda, ale hovorí o tom, ako budeme postupovať pri každom referende," uvádza hovorkyňa stanice. Televízia navyše tvrdí, že aliancia s ňou napriamo nerokovala. Je otvorená pozvať ju na stretnutie - prvé.
V internom dokumente televízie, ktorý majú Stratégie k dispozícii, zdôvodňuje, prečo neponúkne špeciálne reklamné bloky ani pre jednu stranu. Podľa nej to spadá do politickej reklamy, no slovenské zákony neupravujú kampaň týkajúcu sa referenda. "Predstavovalo by to riziko, že manažment televízie zvýhodní jednu zo strán práve komerčnou podporou," tvrdí - najmä ak by protistrana nemala prostriedky na porovnateľnú protikampaň. Tému chcú preto pokrývať spravodajsky a publicisticky. Materiál odporúča aj zvážiť špeciálnu debatu na tému referenda.
Zdroj: red