NATPE Budapest. Foto: Ivan KraskoIvan Krasko
StoryEditor

Naše televízie práve nakupujú nové programy

27.06.2012, 14:12
Markíza, Joj aj RTVS sú na najväčšom televíznom veľtrhu v strednej Európe NATPE.

Svetoví distribútori opäť prišli do stredoeurópskeho regiónu – a nakupujú od nich aj slovenskí vysielatelia. V Budapešti sa tento týždeň koná veľtrh s televíznym obsahom NATPE, pokračovateľ niekdajšieho Discop East.

Slovenské stanice sa už môžu pochváliť dealmi. Predaj najnovších dokumentov či seriálov potvrdila spoločnosť BBC Worldwide. Získala ich od nej RTVS.

Účast Slovenska tradične stagnuje. Jediným predajcom, aj to nie oficiálne zaregistrovaným, je Telefilm Eurokim – spoločnosť predávajúca obsah nemeckého Beta Filmu do východnej Európy. A účasť nákupcov zo Slovenska sa po minulých rokoch, kedy do Budapešti prichádzali aj menšie spoločnosti, tentoraz oklieštila iba na tri hlavné televízie a Film Europe.

Horšia účasť je aj zo strany susedných Čechov. Verejnoprávna Česka televízia dokonca tentoraz na NATPE ani nepredáva, i keď po minulé roky tu vždy mala svoje predajné miesto.

Na veľtrh opäť prišli najväčší distribútori, vrátane Warner Bros., NBC Universal a CBS Studios. A takisto obaja hlavní formátoví hráči Endemol a FremantleMedia.

Slovensko na NATPE

  • Predajcovia (neoficiálni): Eurokim (Veronika Škriniarová, Erika Sámelová)
  • Nákupcovia: TV Joj/Slovenská produkčná (Erika Tóthová, Eva Dzurovčinová), RTVS (Katarína Slováková, Monika Mikušová), Markíza - Slovakia (Silvia Porubská, Zuzana Vrábliková, Ivana Sulíková, Elza Strapková, Filip Kráľovič, Peter Chalupa), Film Europe (Zuzana Aichová)
  • Press: Ecopress (Ivan Krasko)

Budapeštiansky veľtrh prvýkrát nesie názov NATPE. Zmenil sa totiž organizátor: francúzska spoločnosť Basic Lead predala podujatie americkej veľtržnej spoločnosti, z regiónu sa stiahla a ponechala si iné trhy ako Discop Istanbul.

Pre spoločnosť NATPE ide o prvú skúsenosť so stredoeurópskym trhom – doteraz organizovala iba NATPE Miami. "Prevzali sme budapeštiansky event ako kľúčovú súčasť našej strategickej medzinárodnej expanzie," tvrdí v príhovore šéf NATPE Rod Perth.

Po prebratí budapeštianskeho Discopu urobila NATPE niekoľko zmien: zrušila pondelkový seminárový deň a zvýšila poplatok pre nákupcov na 200 dolárov za osobu. Argumentuje snahou rozdeliť rovnomernejšie výdavky, ktoré doposiaľ znášali najmä predajcovia.

Stratégie.sk sú priamo na NATPE. Podrobnosti o deale BBC Worldwide s RTVS, ako aj reportáže a rozhovory z veľtrhu, prinesieme neskôr.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. november 2024 19:44