Peter Vavro
StoryEditor

Peter Vavro: Piano neprinieslo žiadny obchodný efekt

19.05.2014, 08:30
Šéfredaktor Hospodárskych novín o tom, prečo vydavateľstvo namiesto Piana prináša vlastný zamykací systém HNkonto.

Prečo ste opustili Piano?

Pretože Piano malo na začiatku zaujímavú ideu, ale táto idea sa nepremietla do žiadneho obchodného efektu. Aspoň nie pre vydavateľa Hospodárskych novín, pretože príjmy z tržieb tohto systému zodpovedali pre nás približne nákladom na jedného človeka.

Piano okrem balíka zapojených webov ponúka svoju technológiu na individuálne zamykanie – používa ju napríklad Sme alebo Newsweek. Prečo nie HN? Prečo ste uprednostnili vlastnú technológiu?

Chceli sme mať pod kontrolou vývoj, technológie, vlastný obsah a biznis model. Chceli sme mať veci vo vlastných rukách a vedieť ich prispôsobovať záujmom nášho vydavateľstva. Mimochodom, nie sme zďaleka jediní na našom mediálnom trhu, ktorý si vybral vlastnú cestu – iba sme to spravili prví.

HNkonto až na jednu výnimku (10 dní za 9,9 eur) nemá samostatnú digitálnu ponuku, ale vždy ju kombinuje s printom. Prečo?

Print, presnejšie denník Hospodárske noviny, je nosným produktom vydavateľstva Ecopress. Okolo neho sa točí predplatné, inzercia, web, ale aj HN Cluby či HN Konferencie.

Rozumiem, že príjmy z tlačenej inzercie sú vyššie ako príjmy z online inzercie. Na druhej strane predaje printov klesajú, kým digitál ako taký rastie. Nie je HNkonto krokom proti trendu – snaha udržať predaje printu na trhu, ktorý sa presúva z papiera na digitálne platformy?

Nová ponuka pre predplatiteľov preto rozširuje balík služieb: print, voľný prístup k zamknutej časti obsahu HN na webe a digitálne platformy. Vráťme sa k faktom: 1. My sme spoplatnili HN Konto v polovici mája 2014, kedy toto vydavateľstvo prioritne stojí na predaji obsahu a inzercie cez print a v tomto kalendárnom roku sa to ani výrazne v prospech digitálu nezmení. 2. Keďže celkové publikum obsahu HN – vďaka kontinuálnemu rastu návštevnosti a čítanosti webu HNonline – sa za posledné roky niekoľkonásobne rozšírilo, doplnili sme ponuku predplatného o balík digitálnych služieb. Summa sumárum: Spoplatnenie HNkonta je modernou odpoveďou na vývoj na trhu.

Viac o HNkonte:

 

Kompletný rozhovor s Petrom Vavrom nájdete v printovom vydaní Stratégií 5/2014. V predaji budú už čoskoro.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. máj 2024 13:24