Dano Dangl a Adela Banášová v šou Milujem Slovensko. Foto: RTVSRTVS
StoryEditor

Prehľad: Ako uspeli Superhrdinovia, Neskoro večer, Milujem Slovensko a ďalšie premiéry RTVS

08.09.2014, 14:57
Jednotka priniesla viacero noviniek a spustila nové série osvečených šou. Pozrite si výsledky sledovanosti.

Jednotka mala víkend premiér: spustila nový seriál Superhrdinovia a Neskoro večer – talkshow Petra Marcina, okrem toho sa po letnej prestávke s novými sériami vrátili Milujem Slovensko, Pošta pre teba a Pravdivé príbehy s Katkou Brychtovou.

Prinášame výsledky sledovanosti všetkých víkendových premiér Jednotky.

V piatok v hlavnom večernom čase od 20:20 štartovali Superhrdinovia. Seriál o deťoch riešiacich detektívne prípady oslovil 107 tisíc divákov v skupine 12+ a jeho trhový podiel bol 5,8 %. Pre Jednotku je to málo - minulý týždeň mala celodenne 8,8 % a v prime-time 10,4 %.

RTVS si pochvaľuje zásah najmladších vekových skupín: v cieľovke detí 4-11 získali Superhrdinovia 12,4 %.

 

Milujem Slovensko sa vrátilo s 336 tisíc divákmi a stanične nadpriemerným podielom 18,0 % v 12+. Šou zaznamenala aj dobrý zásah u mladých divákov do 54 rokov, v ktorých tradične lovia najmä komerčné stanice: Milujem Slovensko malo takmer dve pätiny diváckej základne v tomto veku (190 tisíc a share 17,9 % v 12-54). Konkurovala mu Farma 5 - Duel na Markíze. Čísla Farmy nájdete v samostatnej správe.

Výsledok Milujem Slovensko je porovnateľný s doterajšími sériami. Minulá séria mala na jeseň 2013 v priemere 354 tisíc divákov a podiel 17,1 % v 12+, "jednotka" na jar 2013 zase 317 tisíc a 15,9 %. Jej debut bol najsilnejší, k čomu mohla dopomôcť marketingová podpora, aká sa novým formátom dostáva. Navyše štartovala v pondelok a nie v piatok a piatok býva ratingovo slabší.

Štart doterajších sérií Milujem Slovensko (cieľová skupina 12+)

Detailné výsledky Milujem Slovensko

SériaPočet divákov 12+Podiel 12+Počet divákov 12-54Podiel 12-54Počet divákov 55+Podiel 55+
Štart 1. série (1. 4. 2013) 362 tisíc 14,2 % 181 tisíc 11,7 % 181 tisíc 18,0 %
Priemer 1. série 317 tisíc 15,9 % 158 tisíc 14,2 % 158 tisíc 18,1 %
Štart 2. série (6. 9. 2013) 241 tisíc 12,2 % 121 tisíc 10,9 % 120 tisíc 14,0 %
Priemer 2. série 354 tisíc 17,1 % 186 tisíc 16,1 % 168 tisíc 18,6 %
Štart 3. série (5. 9. 2014) 336 tisíc 18,0 % 190 tisíc 17,9 % 146 tisíc 18,2 %

 

V sobotu Jednotka RTVS pokračovala s premiérami. V tradičnom čase o 20:20 sa po letnej prestávke vrátila Pošta pre teba a pozrelo si ju 311 tisíc divákov (share 16,1 %). To znamená staničný nadpriemer. Jednotka ho získala napriek tomu, že Markíza v sobotu večer vysielala v slovenskej televíznej premiére Kameňák 4, ktorý sa so 664 tisíc divákmi v 12+ stal najsledovanejším filmom roka. Jeho podiel bol 43,9 % v 12+ a 42,6 % v 12-54.

 

Na Poštu pre teba nadviazali o 21:15 Pravdivé príbehy s Katkou Brychtovou. Videlo ich 265 tisíc divákov v 12+ (share 13,8 %).

 

Víkend premiér uzatvorila Jednotka novou reláciou Neskoro večer: Talkshow Petra Marcina. Štartovala po 21:45 a približne dve tretiny času sa ešte prekrývala s markizáckym Kameňákom 4. Dosiahla 212-tisícovú sledovanosť a trhový podiel 12,6 %. Pre Jednotku je to staničný nadpriemer, skoro o štyri body lepší share než mala stanica samotná v minulom týždni.

 

zdroj dát: PMT/TNS SK a TNS/RTVS

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
30. apríl 2024 18:58