Under the Dome
StoryEditor

Radíme televíziám: Chcete náhradu za Nezvestných? Tu je

11.09.2013, 16:30
Amerika priniesla nový seriál Under the Dome. Mystery od Stephena Kinga prináša skvelú sledovanosť.

Americká CBS toto leto zainvestovala do programu. A to v reklamne hluchom čase, kedy televízie skôr šetria náklady a čakajú na silnú jeseň. Novinka Under the Dome, ktorá vznikla podľa rovnomennej knihy Stephena Kinga, sa jej vydarila.

Mysteriózny seriál o mestečku, ktoré zakryje neznáme silové pole a ostane odrezané od sveta, dosahuje na CBS vysokú sledovanosť. Prvá epizóda prekonala niekoľko historických rekordov: pre CBS to bol podľa dát Nielsen Media Research v cieľovej skupine 18-49 najlepšie štartujúci letný projekt od roku 2005 (Fire Me). Celkovo ho videlo 13,5 milióna divákov (2+), čo znamená najlepší štart od Big Brothera v roku 2000. Mal vysoké čísla aj v porovnaní so seriálmi vysielanými v silnej sezóne: v roku 2013 štartovala u mladých od 18 do 49 rokov silnejšie iba jedna dráma - The Following.

Seriálu sa darí aj v zahraničí. Minulú stredu ho začala vysielať nemecká ProSieben. V skupine 14-49 mala podľa AGF/GfK trhový podiel 23,1 %, čo v tlačovej správe označila za najlepší štart prime-timového seriálu na jej obrazovkách v tomto tisícročí. Číslo bolo približne dvakrát také, ako je ProSieben bežne zvyknutá. Ešte lepšie sa mu darilo u mladších.

V Británii ho priniesol Channel 5. Presne 2,98 milióna divákov prvej časti označil web TV Wise za dobrý štart; z amerických seriálov na tejto stanici naposledy lepšie začínal iba Dallas.

Seriál má podobnú dejovú stavbu ako Nezvestní (Lost). Tajomné udalosti dostanú skupinu ľudí do izolácie, postupne sa odhaľujú zlomky skladačky, no divák stále nepozná "veľké odhalenie". Podobná môže byť aj cieľová skupina. Podľa Stratégií môže byť na trhoch ako Slovensko podobný aj vývoj sledovanosti. V prípade Nezvestných, ktorí išli na Joj, to bol silný štart v prime-time, ale v závere divákov stratili a skončili v off-time. To isté hrozí aj Under the Dome.

Vývoj ratingov v USA (cieľová skupina 18-49, parameter live+SD, zdroj: Nielsen Media Research)

 

 

Vizitka Under the Dome

Krajina pôvodu: USA
Domáca stanica: CBS
Premiéra: pondelok 24. júna 2012
Počet sérií: 1 (13 objednaných epizód), druhá séria potvrdená
Žáner: mysteriózny seriál, hodinové epizódy
Obsah: Seriál založený na knižnom bestselleri Stephena Kinga. Príbeh mestečka, ktoré nečakane a z nevysvetliteľných dôvodov skončí pod neviditeľným krytom, odrezané od sveta. Obyvatelia musia prežiť v postapokalyptických podmienkach a hľadať odpovede. Výkonnými producentmi sú aj Steven Spielberg aj Stephen King
Ranking Seriály.Kinema.sk: N/A (kompletná recenzia)
Hrajú: Mike Vogel, Rachelle LeFevre, Dean Norris, Natalie Martinez, Britt Robertson, Alexander Koch, Colin Ford, Nicholas Strong, Jolene Purdy, Aisha Hinds
Medzinárodný distribútor: CBS Studios International
Zahraničné trhy, ktoré seriál kúpili: Austrália, Belgicko, Írsko, Kanada, Nemecko, Nový Zéland, Portugalsko, Rakúsko, Španielsko, Veľká Británia a i.
Aktuálny obchodný partner CBS Studios na Slovensku: skupiny CME a Joj

Výhody seriálu:
+ dobrá ratingová história na veľkých trhoch
+ osvedčený rukopis Stephena Kinga
+ zárukova nových častí; v lete 2014 príde druhá séria

Riziká seriálu:
- ratingová história podobných seriálov na Slovensku
- riziko vyčerpania deja
- vyžaduje si silný marketing pri štarte; ak sa diváci nechytia hneď na začiatku, neskôr to bude náročné

Na Slovensku vhodné pre: káblové stanice, Joj počas leta

http://youtu.be/u_J_iF83YUY

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. november 2024 12:34