V Prahe sa včera skončil veľtrh NATPE Europe, na ktorý si televízie zo strednej a východnej Európy vrátane slovenskej Markízy, Joj a RTVS prišli pozrieť novinky zo sveta. O akvizičné peniaze sa uchádzala aj rakúska ORF Enterprise.
ORF Enterprise je obchodnou divíziou ORF, patrí k menším distribútorom, no v katalógu má žánre od dokumentov, detský či hudobný obsah, televíznych filmov, seriálov až po formáty. Na MIPTV priniesla tri highlighty.
Formáty zastupuje Where to, Mr. President? Ide o nový produkt, ktorý mal premiéru na jar v Cannes, kde si ho už vtedy všimli Stratégie. Má to byť akási politická reality šou: z novinárov stanú na chvílu profesionálni šoféri voziaci politikov, s vrcholovými politikmi strávia kampane či iné udalosti a zisťujú, aká osoba sa skrýva za predvolebnými sľubmi. Predajca verí, že môže fungovať vo všeobecnej cieľovej skupine a možno aj na veľkých trhoch ako USA. Ideálne pred voľbami.
ORF chce získať vysielateľov aj krimi. Tento žáner sa z nemecky hovoriacich krajín k nám dostal cez seriály ako Komisár Rex (Kommissar Rex) či Kobra 11 (Alarm für Cobra 11 - Die Autobahnpolizei), tentokrát presný opak. Novinka Janus nie je odľahčená krimi, kde sa každú epizódu vyrieši jeden prípad. Chce ísť skôr v stopách severskej produkcie, rozpráva príbeh forenzného psychológa, čo si posvieti na tajomne pôsobiace samovraždy a stopy ho zavedú do farmaceutickej spoločnosti. Janus je 7-dielna miniséria.
Do tretice ponúkla ORF Enterprise ako highlight svojho katalógu cooking show Yummy - Cooking with Kids, kde varí rakúsky šéfkuchár a dve deti od 9 do 13 rokov. Má to byť netradičný pohľad na kuchársky žáner a ORF dúfa, že nákupcovia ho kúpia ako hotový produkt. Predáva 32 hotových 15-minútových častí, druhá séria bude natočená tiež.
ORF Enterprise má na Slovenskom trhu z hľadiska obsahu, ktorý ponúka, najbližšie k verejnoprávnej RTVS.
Zdroj: Ivan Krasko

