Jednotka RTVS už mesiac vysiela seriál Doktor Martin, ktorý vznikol v spolupráci s Českou televíziou. Čo jej zatiaľ prináša? Stratégie sa pozreli na sledovanosť, prinášame aj hodnotenie programového riaditeľa Tibora Búzu a informácie o druhej sérii.
Čo sa týka sledovanosti, Doktor Martin má po štyroch epizódach prierne vyše 280 tisíc divákov v cieľovej skupine 12+. Jeho trhový podiel je tesne pod 13 %. Pre Jednotku je to staničný nadpriemer, keďže za posledné štyri týždne dosahuje celodenne 9,3 %. Večer býva silnejšia, s pomocou Milujem Slovensko, futbalu či utorkovej zábavy sa vie dostať na dvojciferné čísla - minulý týždeň mala 11,6 %.
RTVS je s vlastnou seriálovou tvorbou ako Kolonáda či Tajné životy zvyknutá na vyššie čísla, no žiaden z nich zatiaľ nemal takúto výraznú konkurenciu. Oproti Doktorovi Martinovi chodí SuperStar silná u mladých a Rozborilovo V siedmom nebi, ktoré úspešne láka aj verejnoprávnych divákov. Napríklad minulú nedeľu mal Doktor Martin zatiaľ najnižší share 10,8 %, kým TV Joj s Rozborilovou reláciou V siedmom nebi dosiahla sezónne maximum. Epizódu s Adrianou Kmotríkovou si pozrelo trištvrte milióna divákov s podielom 36,1 % v 12+.
Vývoj po týždňoch v skupine 12+
Čo hovorí na Doktora Martina RTVS? "So sledovanosťou Doktora Martina sme maximálne spokojní, obzvlášť keď zoberieme do úvahy, v akom konkurenčnom prostredí sa seriál vysiela. Rovnako nás potešila jeho vysoká kvalita a tiež pozitívna divácka odozva, ktorú na seriál máme," zhodnotil pre Stratégie programový riaditeľ televízie Tibor Búza.
A zároveň potvrdzuje, že sa chystá aj druhá séria: "Môžem potvrdiť, že do vysielania pripravujeme aj 16 častí druhej série," dodáva Búza.
Seriál dosahuje vysoké nadpriemery v Česku. "Seriál Doktor Martin je s náskokom najsledovanejším piatkovým večerným programom po 20. hodine," hodnotí MediaGuru.cz výsledky poslednej epizódy. Takto sa mu darí na ČT 1 pri pohľade na čísla v cieľovej skupine 15+:
Epizódy 1+2 (4. septembra): 1,464 mil./share 43 % (celá analýza tu)
Epizóda 3 (11. septembra): 1,299 mil./share 39 % (celá analýza tu)
Epizóda 4 (18. septembra): 1,312 mil./share 37 % (celá analýza tu)
Zdroj slovenských dát: PMT/TNS SK. Údaje nezahŕňajú sledovanosť zo záznamu, ale iba live vysielanie. Nárast zo záznamu je menej ako 10 tisíc divákov. Foto: Česká televize a RTVS/Dušan Kittler
Zdroj: Ivan Krasko