Doktor Martin. Foto: Česká televizeČeská televize
StoryEditor

RTVS potvrdzuje druhú sériu Doktora Martina. Čo jej seriál prináša? (analýza)

24.09.2015, 08:00
RTVS si nový spoločný seriálový projekt s ČT pochvaľuje a avizuje aj druhú sériu. Pozrite si vyjadrenie a analýzu sledovanosti.

Jednotka RTVS už mesiac vysiela seriál Doktor Martin, ktorý vznikol v spolupráci s Českou televíziou. Čo jej zatiaľ prináša? Stratégie sa pozreli na sledovanosť, prinášame aj hodnotenie programového riaditeľa Tibora Búzu a informácie o druhej sérii.

Čo sa týka sledovanosti, Doktor Martin má po štyroch epizódach prierne vyše 280 tisíc divákov v cieľovej skupine 12+. Jeho trhový podiel je tesne pod 13 %. Pre Jednotku je to staničný nadpriemer, keďže za posledné štyri týždne dosahuje celodenne 9,3 %. Večer býva silnejšia, s pomocou Milujem Slovensko, futbalu či utorkovej zábavy sa vie dostať na dvojciferné čísla - minulý týždeň mala 11,6 %.

RTVS je s vlastnou seriálovou tvorbou ako Kolonáda či Tajné životy zvyknutá na vyššie čísla, no žiaden z nich zatiaľ nemal takúto výraznú konkurenciu. Oproti Doktorovi Martinovi chodí SuperStar silná u mladých a Rozborilovo V siedmom nebi, ktoré úspešne láka aj verejnoprávnych divákov. Napríklad minulú nedeľu mal Doktor Martin zatiaľ najnižší share 10,8 %, kým TV Joj s Rozborilovou reláciou V siedmom nebi dosiahla sezónne maximum. Epizódu s Adrianou Kmotríkovou si pozrelo trištvrte milióna divákov s podielom 36,1 % v 12+.

 

Vývoj po týždňoch v skupine 12+

 

Čo hovorí na Doktora Martina RTVS? "So sledovanosťou Doktora Martina sme maximálne spokojní, obzvlášť keď zoberieme do úvahy, v akom konkurenčnom prostredí sa seriál vysiela. Rovnako nás potešila jeho vysoká kvalita a tiež pozitívna divácka odozva, ktorú na seriál máme," zhodnotil pre Stratégie programový riaditeľ televízie Tibor Búza.

A zároveň potvrdzuje, že sa chystá aj druhá séria: "Môžem potvrdiť, že do vysielania pripravujeme aj 16 častí druhej série," dodáva Búza.

 

Seriál dosahuje vysoké nadpriemery v Česku. "Seriál Doktor Martin je s náskokom najsledovanejším piatkovým večerným programom po 20. hodine," hodnotí MediaGuru.cz výsledky poslednej epizódy. Takto sa mu darí na ČT 1 pri pohľade na čísla v cieľovej skupine 15+:

Epizódy 1+2 (4. septembra): 1,464 mil./share 43 % (celá analýza tu)

Epizóda 3 (11. septembra): 1,299 mil./share 39 % (celá analýza tu)

Epizóda 4 (18. septembra): 1,312 mil./share 37 % (celá analýza tu)

 

Zdroj slovenských dát: PMT/TNS SK. Údaje nezahŕňajú sledovanosť zo záznamu, ale iba live vysielanie. Nárast zo záznamu je menej ako 10 tisíc divákov. Foto: Česká televize a RTVS/Dušan Kittler

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 15:28