RTVS sa na jednom pódiu ocitla po boku svetových lídrov v oblasti televíznej produkcie ako HBO, Fox Sports, MTV či CNN. Na udeľovaní prestížnych cien Svetovej akadémie PROMAX za rok 2015 v New Yorku našu televíziu ocenili zlatom za grafický ident televíznej časti RTVS, ktorý bol pripravený v spolupráci so spoločnosťou Oficina.
Ocenenie Svetovej akadémie PROMAXbda v hlavnej kategórii celosvetových televíznych dizajnov je považované za Oscara medzi producentami grafického dizajnu. Cena zrkadlí kreativitu, výnimočnosť a inováciu v televíznom marketingu, reklame a dizajne.
V kategórii “Imidžová kampaň televíznej stanice” RTVS vyhrala zlato a za sebou na druhom mieste zanechala aj giganta, akým je CNN Worldwide. Podmienkou manažmentu, ktorý do RTVS nastúpil v roku 2012 pod vedením Václava Miku, bolo nemeniť aktuálne logá, ale výrazne vizuálne odlíšiť Jednotku a Dvojku a priniesť do vnímania diváka dynamiku a modernosť.
Hrdý Mika
„V dobe, kedy sa téma verejnoprávnych médií na Slovensku stáva opäť živou, RTVS dokazuje, že svedomitú a profesionálnu prácu jej zamestnancov si všimol medzi 4300 prihlásenými celý svet. Som nesmierne hrdý na prácu mojich kolegov, ale aj na to, že naši diváci môžu denne sledovať svetovo ocenený grafický ident,“ hovorí generálny riaditeľ RTVS Václav Mika.
Okrem zlata za imidžovú kampaň získala RTVS aj nomináciu za animáciu loga Dvojky. Je založená na 3D pohybe a jej autorom je česká spoločnosť Oficina.
Zo 4300 prihlásených prác z celého sveta porota vybrala najlepšie nominácie do 170 kategórií. V porote sedelo 33 expertov, napríklad zo spločnosti Warner Brothers, Fox Television, VH1, Hulu, CBS, NBC Universal či ABC Group.
Kreatívny koncept televízneho identu RTVS, ktorý minulý rok odštartoval novú grafickú éru Jednotky a Dvojky, už pritom získal jedno prestížne ocenenie aj doma na Slovensku: Cenu za komunikačný dizajn 2016.
Koncesie, kvalita RTVS a logá z dielne SNS
Spor o navyšovanie koncesií pre RTVS prebieha už týždne. Najväčším kritikom navyšovania je podpredseda parlamentu Andrej Danko. Predseda SNS vyhlásil, že tento krok musí ísť ruka v ruke s optimalizáciou financovania, riadenia aj programovej štruktúry RTVS.
Verejnoprávna televízia podľa neho takmer nič netvorí, všetko dáva vyrábať externe. Podľa Danka sú to milióny eur, ktoré tak RTVS na relácie míňa. Systém financovania prirovnal k hádzaniu peňazí do Dunaja. RTVS v následnej reakcii zverejnila rozpočet týkajúci sa financovania relácií.
Jeho stranícky kolega Anton Hrnko zase spochybnil samotný dizajn. Hrnkovi sa nepáči logo ani názov telerozhlasu. „Chceli by sme, aby sa to v slovenčine volalo tak, tak ako sa to má volať: Slovenský rozhlas a televízia. A nie dvojbodka. Slováci nie sú dvojbodka,“ vyhlásil Hrnko.
Je pravdepodobné, že Slováci by nechceli ani verejnoprávnu televíziu, ktorá by mala skratku SRAT. K aktuálnemu prestížnemu oceneniu za dizajn RTVS blahoželáme. Je dobré porovnávať sa s medzinárodnou kvalitou, ešte lepšie je ju predčiť.