Stephen Amell v seriáli Arrow
StoryEditor

Seriál o novodobom Robinovi Hoodovi má potenciál

19.04.2013, 16:45
Nový americký seriál Arrow prináša kvalitné spracovanie predlohy od DC Comics. Môže zaujať mladšie vekové kategórie. Stratégie radia brandži s akvizíciami.

Niektoré novinky americkej sezóny 2012/2013 už majú istotu, že budú pokračovať druhou sériou. Jednou z nich je Arrow, seriál o novodobom superhrdinovi v štýle Robina Hooda.

Materská televízia The CW bola s výkonmi Arrow spokojná. Odštartoval v októbri so 4-miliónovou sledovanosťou, čo bolo v skupine 2+ najsilnejším debutom jej pôvodného seriálu za posledné tri roky od čias The Vampire Diaries. V cieľovej skupine The CW (18-34, resp. ženy 18-34) aj v širšej 18-49 sa sledovanosť naďalej vyvíjala dobre. Arrow pozeráva o tri štvrtiny viac divákov, než je priemer The CW, a tak stanica ohlásila objednávku druhej série.

Seriál medzitým prišiel na zahraničné trhy, okrem iného na káblové stanice Warner TV. Ale dobre sa mu darilo napríklad aj v Kanade na CTV, a to najmä u mladých divákov. Skvelo sa mu darí aj na maďarskom RTL Klube v hlavnom vysielacom čase. Do zahraničia ho predáva Warner Bros. International Television Distribution, u nás obchodujúci so stanicami CME (Markíza, Doma, Dajto, Fooor).

Arrow síce vzniká pre CW, ktorá z programového hľadiska kladie dôraz na ženy od 18 do 34 rokov, ale v tomto prípade vôbec nejde o "ženský" seriál. Cieli na mladých, a to rovnako mužov aj ženy. V Amerike po ňom dobre dedil divákov hororový seriál Hrozba z temnoty (Supernatural).

Na rozdiel od CBS so seriálmi ako CSI, NCIS či Mentalista, kanál The CW neprináša pre náš región univerzálne hity, ale skôr tituly, ktoré si môžu vybudovať menšiu, no zato lojálnu a demograficky zaujímavú divácku základňu. Kanál zameraný na mladších by bol preňho ideálnym útočiskom. Nedosahuje úplnú zhodu cieľových skupín so žiadnou stanicou CME, najbližšie má podľa Stratégií k televízii Dajto.

Vývoj sledovanosti v USA (cieľová skupina 18-49, parameter live+SD, zdroj: Nielsen Media Research)

Vizitka Arrow

Krajina pôvodu: USA
Domáca stanica: The CW
Premiéra: streda 10. októbra 2012
Počet sérií: 1 (23 objednaných epizód) + druhá séria na sezónu 2013/2014 tiež potvrdená
Žáner: akčný dobrodružný seriál
Obsah: Miliardár Oliver Queen strávil päť rokov proti svojej vôli ako stroskotanec na opustenom ostrove. Všetci si mysleli, že už nežije. On je však späť ako úplne nový človek – vybavený novými zručnosťami a odhodlaný bojovať proti zločincom ako novodobý Robin Hood. Seriál vznikol podľa komiksovej predlohy DC Comics
Ranking Seriály.Kinema.sk: 9/10 pilot (kompletná recenzia)
Medzinárodný distribútor: Warner Bros. International Television Distribution
Zahraničné trhy, ktoré seriál kúpili: Argentína (Warner TV), Austrália (Nine Network), Brazília (Warner TV), Juhoafrická republika (MNET), Kanada (CTV), Mexiko (Warner TV), Singapur (Warner TV), Španielsko (Calle 13), Veľká Británia (Sky 1) a i.

Obchodný partner Warner Bros. International Television Distribution na Slovensku: CME

Výhody seriálu:
+ istota nových častí
+ atraktívna cieľová skupina, mladšie ročníky do tínedžerov po tridsiatnikov
+ kvalitné spracovanie komiksovej predlohy

Riziká seriálu:
- masový zásah divákov nemožno očakávať. Má potenciál asi ako Upírske denníky (The Vampire Diaries) alebo Hrozba z temnoty (Supernatural). Výnimkou sú krajiny ako Maďarsko, kde funguje na RTL Klub v hlavnom vysielacom čase

Na Slovensku vhodné pre: Stanice cieliace na mladých. Nie na hlavné free TV kanály do prime-timu

http://youtu.be/ViFb0paKdgg

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. december 2024 19:13