Televízia Doma včera odvysielala novú šou Hitovica. Ľudová zábava s Martinom Jakubcom, Evou Mázikovou a ďalšími spevákmi mala v premiére vyše štvrť milióna divákov.
Konkrétne to bolo 258 tisíc ľudí v 12+ pri trhovom podiele 11,0 %. Približne dve pätiny z nich spadali do reklamne dôležitej cieľovej skupiny 12-54: v tejto cieľovke si Hitovicu pozrelo 104 tisíc mladých ľudí, čo znamenalo rating 3,2 % a podiel 7,5 %. Takýto trhový podiel je pre Doma napriemerný: posledné týždne sa pohybuje od 4 do 5 % v 12-54 a v slote o 20:30 má s kriminálkami nižšie výkony, než dosiahla včera Hitovica.
Hitovica však išla v netradičnom nastavení, keďže cez sviatky je správanie divákov iné. A takisto bolo iné aj konkurenčné prostredie - napríklad Markíza namiesto Búrlivého vína ponúkla animovaný Madagaskar 3. Práve takéto tituly majú lepší zásah u mladých (42 % divákov Madagaskaru z 12+ malo od 12 do 34 rokov), čo mohlo vytvoriť priestor pre Hitovicu. Ako je známe zo zahraničných trhov, takýto typ programu má potenciál v strednej generácii a u starších.
Dnes o 22:35 zreprízuje Hitovicu aj Markíza. Doma má natočené ešte jedno premiérové vydanie Hitovice a zatiaľ neoznámila, kedy ho nasadí. Viac epizód môže vzniknúť po vyhodnotení výsledkov sledovanosti. Prečítajte si podrobnosti o Hitovici - o čom je šou, kto v nej vystúpil, ako vyzerala upútavka.
Zdroj: Ivan Krasko