Čo sme najviac pozerali cez sviatky? Stratégií prinášajú prehľad top programov Slovenska. Toto dosahovalo najvyššiu sledovanosť počas vianočných sviatkov od 24. do 26. decembra 2014:
Najsledovanejší program: Televízne noviny
Aj napriek sviatočnému obdobiu sa top programom stali Televízne noviny Markízy. Vo štvrtok 25. decembra ich pozeralo 814 tisíc divákov (12+), z toho 466 tisíc v reklamne dôležitej cieľovej skupine 12-54 (rating 14,3 %, share 34,7 %).
Najsledovanejšia klasika: Tři oříšky pro Popelku
Štedrý večer patril na Markíze Popoluške. Vyše 40-ročnú rozprávkovú klasiku si pozrelo 784 tisíc divákov (12+). Pre Markízu je pozitívne, že naďalej dosahuje nadpriemery aj v reklamne dôležitej skupine 12-54 - v nej sa s 545 tisíc divákmi (rating 16,8 %, share 32,7 %) stala najsledovanejším programom vianočných sviatkov 2014. Top 5 vianočnej klasiky (zoradené podľa sledovanosti v 12-54):
Miesto | Titul | Dátum | Počet divákov 12-54 | Rating 12-54 | Share 12-54 | Počet divákov 12+ | Rating 12+ | Share 12+ |
1. | Tři oříšky pro Popelku | Markíza, streda 24. 12., 20:00 | 545 tisíc | 16,8 % | 32,7 % | 784 tisíc | 16,8 % | 31,2 % |
2. | Perinbaba | Markíza, streda 24. 12., 18:05 | 326 tisíc | 10,0 % | 27,0 % | 456 tisíc | 9,8 % | 24,5 % |
3. | Soľ nad zlato | Markíza, streda 24. 12., 14:40 | 267 tisíc | 8,2 % | 24,0 % | 387 tisíc | 8,3 % | 23,8 % |
4. | Byl jednou jeden král... | Markíza, štvrtok 25. 12., 11:55 | 267 tisíc | 8,2 % | 27,6 % | 399 tisíc | 8,6 % | 25,3 % |
5. | Mrázik | Markíza, piatok 26. 12., 20:25 | 326 tisíc | 10,0 % | 22,8 % | 510 tisíc | 10,9 % | 21,8 % |
Najsledovanejšia novinka: Láska na vlásku
Jednotke RTVS pomohla nová rozprávka so Celeste Buckingham vysielaná na Štedrý večer od 19. hodiny. Láska na vlásku mala 681 tisíc divákov a podiel 29,4 % v 12+, v čase vysielania bola jednotkou na trhu.
Najsledovanejší zahraničný film: Kúzelná opatrovateľka 2
Premiérová Kúzelná opatrovateľka 2 (Nanny McPhee Returns) oslovila večer 25. decembra na Markíze 549 tisíc divákov (12+), z toho 426 tisíc v 12-54 (rating 13,1 %, share 25,6 %) a stala sa najsledovanejšou zahraničnou akvizíciou Vianoc v oboch cieľovkách.
Prekvapenie Vianoc: Pod kupolou
Dajto zložilo sviatočný program netradične: na Prvý sviatok vianočný prinieslo v slovenskej premiére seriál Pod kupolou (Under the Dome), vysielalo ho ako maratón od štvrtka do nedele, vždy večer s viacerými časťami po sebe. Stanici to prinieslo nadpriemery: prvá časť vo štvrtok 25. decembra zaujala 116 tisíc mladých divákov (12-54), mala rating 3,6 % a share 7,7 %. Seriál následne ešte rástol, najúspešnejšia časť v nedeľu prekročila 5-percentný rating. Podrobný vývoj sledovanosti Pod kupolou:
Epizóda | Dátum | Počet divákov 12-54 | Rating 12-54 | Share 12-54 | Počet divákov 12+ |
1. epizóda | štvrtok 25. 12., 20:15 | 116 tisíc | 3,6 % | 7,7 % | 177 tisíc |
2. epizóda | štvrtok 25. 12., 21:05 | 142 tisíc | 4,4 % | 9,0 % | 213 tisíc |
3. epizóda | štvrtok 25. 12., 21:55 | 139 tisíc | 4,3 % | 9,3 % | 206 tisíc |
4. epizóda | štvrtok 25. 12., 22:45 | 132 tisíc | 4,1 % | 11,5 % | 187 tisíc |
5. epizóda | piatok 26. 12., 20:15 | 104 tisíc | 3,2 % | 7,4 % | 157 tisíc |
6. epizóda | piatok 26. 12., 21:05 | 113 tisíc | 3,5 % | 7,8 % | 177 tisíc |
7. epizóda | piatok 26. 12., 21:50 | 124 tisíc | 3,8 % | 9,6 % | 187 tisíc |
8. epizóda | sobota 27. 12., 20:15 | 93 tisíc | 2,9 % | 7,1 % | 136 tisíc |
9. epizóda | sobota 27. 12., 21:05 | 111 tisíc | 3,4 % | 8,3 % | 158 tisíc |
10. epizóda | sobota 27. 12., 21:55 | 109 tisíc | 3,3 % | 8,8 % | 153 tisíc |
11. epizóda | nedeľa 28. 12., 20:15 | 126 tisíc | 3,9 % | 9,2 % | 181 tisíc |
12. epizóda | nedeľa 28. 12., 21:05 | 154 tisíc | 4,7 % | 11,1 % | 220 tisíc |
13. epizóda | nedeľa 28. 12., 21:55 | 165 tisíc | 5,1 % | 13,0 % | 242 tisíc |
zdroj dát: PMT/TNS SK
Zdroj: Ivan Krasko