Nashville
StoryEditor

TV rady Stratégií: Na tento seriál si dajte pozor. Nemusí priniesť nič

05.04.2013, 14:18
Síce dramatická zápletka, no k tomu country hudba a otázna sledovanosť? Televízie by si mali kúpu nového seriálu Nashville rozmyslieť.

Stanica ABC sa túto sezónu vrátila ku country koreňom Ameriky. Uviedla nový seriál Nashville, v ktorom sa všetko točí okolo country biznisu, spevu sa a intríg. Dráma z hudobnej brandže.

V USA odštartoval seriál Nashville na jeseň. ABC mu vybrala miesto v stredu o 22. hodine, kde CBS konkuruje kriminálkou CSI Las Vegas a NBC skúsila novinku z hasičského prostredia Chicago Fire. Na trh vstúpil dobre: prvá epizóda mala 2,8-percentntú sledovanosť v cieľovej skupine 18-49, čo znamenalo najlepší debut dramatického seriálu na ABC od Kde bolo, tam bolo (Once Upon a Time) rok predtým. Neskôr však klesal a za sezónu sa drží druhý, o desatinu bodu pred Chicago Fire. Sledovanosť kolíše okolo priemeru stanice: po pripočítaní divákov sledujúcich Nashville aj zo záznamu je jeho rating 2,4 %, kým ABC má sezónny priemer 2,3 %. Diváci si ho nahrávajú často, takto mu pribúda okolo pätiny divákov v každej časti (respektíve dvoch až troch miliónov v širšej skupine 2+). ABC mu však zatiaľ verí; objednala si kompletnú 21-dielnu sériu. Či dostane aj druhú, bude známe v máji.

Na medzinárodné trhy predáva Nashville spoločnosť Lionsgate International. Kúpili ho napríklad vo Veľkej Británii alebo Kanade.

Stratégie seriál analyzovali nielen z hľadiska sledovanosti, ale aj obsahu. Má mimoriadne silnú dramatickú zápletku, ktorá môže zaujať. Dobrý a nie príliš náročný seriál s intrigami sa ťažko hľadá, kombinácia hudby a drámy robia z Nashville netradičný produkt. Fakt, že všetko sa točí okolo country biznisu, však z neho spravil medzinárodne ťažko predajný artikel. Dobre by mohol fungovať ako formát – s miestnymi reáliami a hudbou, ktorá je na danom trhu úspešná. Country je však limitujúce a z nášho regiónu má potenciál možno pre Česko, aj to nie v hlavných časoch a na veľkých kanáloch. Ani fakt, že v Amerike sa môže pochváliť dobrým zásahom žien, mladých divákov a rodín s vyššími príjmami, nemá za hranicami žiadny efekt. V Amerike sprevádzalo seriál nasadzovanie skladieb do country hitparád a vydanie soundtracku s plánovanými tržbami milión dolárov z jeho predaja. To sa inde nezopakuje.

Vývoj sledovanosti v USA (cieľová skupina 18-49, parameter live+SD, zdroj: Nielsen Media Research)

 

Vizitka Nashville

Krajina pôvodu: USA
Domáca stanica: ABC
Premiéra: streda 10. október 2012
Počet sérií: 1 (dokopy 21 objednaných epizód)
Žáner: hudobný dramatický seriál
Obsah: Rayna Jaymes je hudobná legenda; na trhu sa drží už dvadsať rokov. No vášeň pre biznis už dnes nestačí, aby konkurovala novej, dravej generácii speváčok, ktoré siahajú na vrchné priečky hitparád. Vydavateľstvo, ktoré pomáhala vybudovať, sa jej otočí chrbtom, nechce podporiť jej turné a trvá na tom, aby sa spojila s mladou konkurentkou. Rayna musí začať odznovu, ak si chce udržať miesto v šoubiznise.
Ranking Seriály.Kinema.sk: nie je k dispozícii
Medzinárodný distribútor: Lionsgate International
Zahraničné trhy, ktoré seriál kúpili: Kanada (CTV), Veľká Británia (Channel 4) a i.

Výhody seriálu:
+ nezvyčajný seriál vhodne kombinujúci hudbu a silné dramatické zápletky
+ potenciál u mladých žien

Riziká seriálu:
- prílišný dôraz na country z neho robí úzkoprofilový produkt málo vhodný pre zahraničné trhy

Na Slovensku vhodné pre: malé káblové stanice

http://youtu.be/gRA1JiLrK_k

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. november 2024 03:23