Revolution
StoryEditor

TV rady Stratégií: Od seriálu Revolution nečakajte revolúciu

08.03.2013, 15:05
Aké šance má u nás najsledovanejšia seriálová novinka Ameriky? V novom seriáli Stratégií radíme brandži s akvizíciami.

Najsledovanejšia tohtosezónna seriálová novinka Ameriky má názov Revolution. Nepriniesli ju tradiční lídri Fox či CBS, ale dlhodobo sa trápiaca NBC, ktorá sa nevedela zbaviť nálepky večnej trhovej štvorky. V kombinácii s Revolution a speváckou súťažou The Voice mala silnú jeseň a v reklamne dôležitej cieľovej skupine 18-49 sa dostala na pozíciu lídra.

Revolution má za sebou desať odvysielaných, epizód počas ktorých sa držal dobre a vedel dediť divákov po The Voice. Síce mierne klesal, ale priemerná sledovanosť okolo 3 % v 18-49 je pre NBC viac než uspokojivá. Vo svojom pondelkovom slote o 22. hodine bol trhovým lídrom, keď porážal Vtierku Castle (Castle) aj Hawaii Five-0. Po pripočítaní divákov, ktorí seriál pozerali zo záznamu do siedmich dní od televíznej premiéry, je jeho sezónny priemer podľa Nielsen Media Research 5,0 % v 18-49 (2,4 bodu nad priemerom NBC). Castle má 2,6 % a Hawaii Five-0 2,7 %.

Vývoj sledovanosti v USA (cieľová skupina 18-49, parameter live+SD, zdroj: Nielsen Media Research)

Úspech v Amerike však nemusí znamenať, že Revolution bude bodovať na ktorejkoľvek stanici na zahraničných trhoch. Ak ide o veľké kanály, má potenciál v krajinách ako Nemecko, kde sa darilo žánrovo podobným Nezvestným (Lost) a americkej produkcii ako takej. Revolution nepatrí k seriálom s ľahko stráviteľnou kriminálnou zápletkou á la CSI, nie je to ani silná značka ako Dallas. Nie je univerzálnym produktom a nehodí sa na mainstreamové kanály, určite nie v našom regióne. Zato v takej Kanade fungoval výborne: bol najsledovanejším seriálom na CityTV vo všetkých dôležitých cieľových skupinách vrátane 18-49.

Práve samotný žáner však z neho robí vhodného kandidáta do prime-timu žánrových staníc. Pri dobrom prome má potenciál uspieť najmä na staniciach cieliacich na mladých. V Austrálii fungoval nadpriemerne na pay TV kanáli Fox8; bol najsledovanejším pay TV seriálom v cieľovej skupine 25-54 a lídrom vo svojom slote aj u mladých 16-39. Aj v samotnej Amerike má relatívne mladého diváka; jeho priemerný vek je 46 rokov.

 

Vizitka Revolution

Krajina pôvodu: USA
Domáca stanica: NBC
Premiéra: pondelok 17. septembra 2012
Počet sérií: 1 (20 objednaných epizód)
Žáner: akčný dobrodružný seriál, hodinové epizódy
Obsah: Americké mestá ostali zničené a vyľudnené, rodiny sa snažia prežiť v postapokalyptickom svete, v ktorom nefungujú počítače, lietadlá, autá, telefóny či svetlá. Všetko bolo totiž odrezané od energie - navždy. Prečo sa tak stalo? A znamená to zrod niečoho nového, alebo sa len bude prehlbovať katastrofa a bezvládie? Seriál produkujú Eric Kripke (Hrozba z temnoty/Supernatural) a J.J. Abrams (Nezvestní/Lost).
Ranking Seriály.Kinema.sk: 8/10 seriál, 5/10 pilot (kompletná recenzia)
Medzinárodný distribútor: Warner Bros. International Television Distribution
Zahraničné trhy, ktoré seriál kúpili: Argentína (Cinemax), Austrália (Fox8), Brazília (Cinemax), Juhoafrická republika (Mnet Series), Kanada (CityTV), Mexiko (Cinemax), Nový Zéland (TV2), Španielsko (Syfy) a i.
Aktuálny obchodný partner WBITV na Slovensku: skupina CME

Výhody seriálu:
+ dobrá ratingová história v USA a na ďalších trhoch
+ jasná cieľová skupina: mladí ľudia (18-34) a muži
+ možnosť vybudovať si lojálnu fanúšikovskú základňu

Riziká seriálu:
- užšie profilovaný žáner, nie pre rodinného diváka - nevhodný na univerzálny hlavný kanál do prime-timu
- riziko vyčerpania deja po prvej-druhej sérii
- zlý vývoj žánrovo podobných seriálov na našom trhu (Nezvestní na Joj - po niekoľkých sériách pre nízku sledovanosť skončili v okrajovom čase)

Na Slovensku vhodné pre: Dajto - prime-time alebo late prime, káblové stanice

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
01. máj 2024 05:17