StoryEditor

Kofola: Toto sú reklamy, ktoré keď milujete, nie je čo riešiť

21.05.2015, 12:00
Ako komunikovala Kofola v minulosti? Pozrite si jej Kofotiny, recept na lásku, vianočné prasiatko aj "keď ju miluješ, nie je čo riešiť".

Kofola má novú kampaň, ktorej hlavným hrdinom je šušlajúci pes. Ako komunikovala táto značka doteraz? Stratégie sa pozreli na jej najznámejšie kampane z minulosti.

 

 

Kofola je dodnes často spájaná s prasiatkom a jej vianočnou kampaňou z roku 2004. Pre jej veľkú obľubu bola niekoľko rokov po sebe nasedená počas vianočných kampaní. Jej slogan „Ja nemusím, ja už ho vidím“ je notoricky známym dodnes.

 

Neskôr reklamy Kofoly začal sprevádzať slogan „Keď ju miluješ, nie je čo riešiť“. Kampaň stavila na lokálny insight a „neobmedzenú lásku“, ktorá ako téma sprevádzala značku dlhodobo. V roku 2012 povedal Jiří Vlasák, marketingový riaditeľ Kofoly, v rozhovore so Stratégiami: „Kofola stavia na univerzálnu emóciu, na láske a priateľstve.“

 

Rada pre reklamu v roku 2009 posudzovala i kampaň Kofotiny. Tá je z dielne Wiktor Leo Burnett. Kampaň bojovala proti napodobeninám - nápojom, ktoré sa snažia tváriť ako Kofola. Najmä pre kontroverzný názov Kofotiny sa reklama dostala tiež na stôl Komisie Rady pre reklamu. 

 

Známa je aj reklama z roku 2011, v ktorej učiteľka pobozká žiaka. Rada pre reklamu ju označila za neetickú. Reklamu pre Kofolu pripravila agentúra Kaspen Jung von Matt.

 

Kofola mala aj charitatívnu kampaň s maňuškami. Tvrdila, že ňou chce "vrátiť našim spotrebiteľom vernosť a lásku, ktorú Kofole prejavujú už 50 rokov", ako hovoril brand manager Kofoly Tibor Ďurana v rozhovore pre HN. Svoju značku a maňušky spojila tiež s hudobnými festivalmi v kampani "Neslýchané festivaly" z roku 2012 opäť od Kaspen/Jung von Matt (viac informácií).

 

Ako to vyzeralo, keď Kofola oslavovala 50 rokov? Spolu s agentúrou Kaspen Jung von Matt hľadala recept na lásku v reklame „Láska nie je žiadna veda. Kofola to už vie 50 rokov“. Televízny spot režíroval Jakub Kohák. Viac o kampani sa dočítate tu.

 

Dva roky dozadu to Kofola skúsila s inou agentúrou, kampaň „Keď slová nestačia, pomôže láska“ jej robila Satchi&Satchi Praha. Viac o kampani tu.

 

Pred rokom prišla Kofola so spomínanou kampaňou Neriešenie od TRIAD Advertising, ktorú ste mohli poznať z bizarných gif obrázkov ako hojdajúca sa panda či pes hrajúci na piano. Získala i ocenenie na národnej súťaži kreativity Zlatý klinec v dôležitej kategórii Kampaň.

Dnes sa najnovšie o priazeň mladej cieľovej skupiny snaží nápoj kampaňou so šušlajúcim psom. Pripravila ju agentúra Zaraguza. Prečítajte si o nej tu.

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: Erika Brindzová, Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
01. máj 2024 02:17