Informácie z trhu sa potvrdili: Penta zakladá vlastnú mediálnu agentúru. "Nová firma sa bude volať Media and Digital Services a postupne má zastrešiť nákup reklamy pre celé slovenské portfólio Penty," informuje web Mediálne.sk, ktorý takisto patrí do mediálnej skupiny Penty. Momentálne sa má pre novú mediálku budovať pracovný tím.
Penta pre Stratégie uviedla, že Media and Digital Services by mohla začať fungovať od začiatku roka 2016. Prvých 4 až 5 mesiacov sa bude pripravovať na vznik a riešiť napríklad personálne obsadenie.
Podľa informácií Stratégií má byť šéfom novej mediálky Penty doterajší CEO agentúry digita.sk Michal Teplica. Aktualizácia: Penta meno Teplicu potvrdila, skutočne bude šéfom jej mediálky. Viac o Teplicovi.
O vlastnej mediálnej agentúre Penty sa na trhu špekulovalo už dlhšie. Keď sme sa na to Penty pýtali približne pred troma týždňami, odpoveďou bolo, že nemajú žiadne zámery, ktoré by mohli konkretizovať. Pravdepodobnejšie už vtedy bolo skôr vybudovaniu vlastnej mediálky než akvizícia niektorej z existujúcich.
Do portfólia Penty patrí zdravotná poisťovňa Dôvera, Prima banka Slovensko, Privatbanka, ProCare, Mecom Group, Dr. Max, stávková spoločnosť Fortuna a ďalšie. Mediálne akvizície odštartovala kúpou Spoločnosti 7 Plus a Trend Holdingu a neskôr bola aj pri tom, keď sa predal 45-percentný podiel v Petit Presse. V susednom Česku sa diskutuje, či by mohla kúpiť vydavateľstvo Vltava-Labe-Press (VLP), uvádza MediaHub.cz.
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: ik, pš