Medzinárodný reklamný festival PIAF spoznal víťazov - včera na ceremoniáli v Národnej galérii v Prahe vyhlásili výsledky a ocenili najlepšie reklamy.
Medzi najlepších sa dostali aj dve slovenské reklamné agentúry Jandl a TRIAD Advertising, ktoré si z PIAF 2014 odnášajú bronz. Naše agentúry mali tohto roku 9 shortlistov.
Jandl získal bronz na PIAF-e v kategórii Flash Impact. Bodoval jeho printový inzerát Lego Technic - Mixer. Prečítajte si o nej na blogu AdArena.
Kategória Flash Impact - bronz
Prihlasovateľ: JANDL, marketing a reklama, s.r.o.
Názov: Lego Technic - Mixer
Inzerent: Lego Trading
Produkt/služba: Lego Technic
Odvetvie: Games & Toys
Creative Director: Pavel Fuksa/Eugen Suman
Art director: Razvan Mitoiu
Copywriter: Andrei Gurau
Photographer: Miro Minarovych
Slovenský TRIAD Advertising takisto získal bronz, a to v kategórii Audience engagement. Ocenenia mu vyniesla práca pre českú pobočku Telefónica O2. TRIAD vytvoril podľa svojich slov "nezvyčajný spôsob", ako zvýšiť engagement na Facebooku českého O2. Išlo o súťaž Poslední vyhrává, v ktorej O2 oceňovalo autora posledného príspevku na Facebooku. Výsledkom bol nárast engagement rate o 55,65 %.
Kategória Audience engagement - bronz
Prihlasovateľ: TRIAD Advertising
Názov: The Last comment
Klient: O2 Telefonica Czech Republic
Produkt/služba: O2 Telefonica
Odvetvie: Communication Services
Creative Director: Jaro Zacko
Strategy Director: Martin Woska
Creative Teamleader: Vlado Kurek
Copywriter: Maros Hamorský
Social Media Manager: Juraj Horný
Social Media Manager: Eva Pavlová
Cenu za TRIAD Advertising prebrali za slovenských kolegov v zastúpení členovia tímu z českej pobočky.
Na PIAF 2014 získali štyri ocenenia české agentúry, bola medzi nimi aj pražská pobočka MADE by Vaculik, ktorá získala striebro za reklamu Drink Taxi – You Drink We Drive pre klienta Modrý Anděl. Prvýkrát na festivale vyhlásili aj Agentúru roka, teda ocenenie kombinujúce kreatívne úspechy, finančné výsledky či imidž. Spomedzi niekoľkých desiatok českých agentúr sa Agentúrou roka 2013 stala Ogilvy. Pozrite si kompletné výsledky PIAF 2014 na webe piaf.cz.
Celkovo porota Prague International Advertising Festival odovzdala menej ocenení ako pred rokom. Slovensko však aj vtedy získalo dve ceny, kým v roku 2012 malo štyri.
Stratégie boli priamo na festivale. Viac z tém, o ktorých sa na PIAF 2014 najviac hovorilo, prinesieme v najbližších dňoch.
Zdroj: Ivan Krasko