Horná Dolná mala už minulý týždeň s prvou epizódou vysoké čísla a teraz s druhou, keď ju Markíza presunula do skoršieho, konkurenčne náročného času, ešte viac narástla. Pozeral ju skoro každý piaty Slovák, a to v 12+ aj v mladej cieľovke 12-54.
Horná Dolná včera dosiahla 889-tisícovú sledovanosť (12+) a vysoký podiel mladých: viac než dve tretiny divákov mali do 54 rokov. Presnejšie v tejto cieľovke ich bolo 627 tisíc. Trhový podiel dosiahol 49,1 % v 12-54.
To sú čísla, na aké boli televízie zvyknuté pred rokmi a dnes už také výkony u mladých divákov nedosahujú takmer s ničím okrem eventov a športu (pozrite si rebríček top 100 za minulý rok). Búrlivé víno, ktoré v tomto slote chodí ostatné dni, malo na jeseň priemer 31,0 % a maximimum 33,4 % (detailné výsledky) a top program Jojky V siedmom nebi ani s najúspešnejšou časťou s Marikou Gombitovou nezdolal štyridsiatku.
Trhovou dvojkou boli včera Divoké kone televízie Joj s podielom 18,8 % v 12-54. Je to síce menej než zvyčajne, ale pre Joj stále staničný nadpriemer.
Horná Dolná má najsilnejšiu divácku základňu v prešovskom regióne. Seriál sa odohráva na vidieku, no jeho divák nie je iba vidiecky. Diváci sú relatívne rozložení medzi menšími obcami a mestami; najvyššie ratingy má v mestách od 20 do 50-tisíc obyvateľov. Prinášame podrobné výsledky:
Sledovanosť seriálu Horná Dolná - pondelok 12. januára 2015, 20:29-21:19, Markíza
Parameter | Počet divákov | Rating | Share |
4-11 | 51 tisíc | 12.1 % | 56.1 % |
12+ | 889 tisíc | 19,0 % | 39,5 % |
12-54 | 627 tisíc | 19,3 % | 49,1 % |
12-34 | 254 tisíc | 14,7 % | 51,9 % |
35-54 | 373 tisíc | 24,3 % | 47,3 % |
Ženy 12-54 | 319 tisíc | 19,8 % | 47,7 % |
Muži 12-54 | 308 tisíc | 18,8 % | 50,6 % |
Ženy 12 - 24 | 69 tisíc | 15.9 % | 63.2 % |
Ženy 25 - 34 | 63 tisíc | 15.1 % | 40.7 % |
Ženy 35 - 44 | 97 tisíc | 24.5 % | 49 % |
Ženy 45 - 54 | 90 tisíc | 24.7 % | 43.5 % |
Muži 12 - 24 | 57 tisíc | 13.2 % | 60.3 % |
Muži 25 - 34 | 65 tisíc | 14.8 % | 49.6 % |
Muži 35 - 44 | 86 tisíc | 20.8 % | 47.1 % |
Muži 45 - 54 | 100 tisíc | 27.7 % | 49.9 % |
Prešovský región 12-54 | 128 tisíc | 24.8 % | 63.5 % |
Nitriansky región 12-54 | 85 tisíc | 19.8 % | 46.5 % |
Banskobystrický región 12-54 | 82 tisíc | 21 % | 48.4 % |
Žilinský región 12-54 | 81 tisíc | 16.2 % | 42.2 % |
Košický región 12-54 | 81 tisíc | 17.2 % | 44.5 % |
Trenčiansky región 12-54 | 65 tisíc | 19 % | 50.4 % |
Trnavský región 12-54 | 59 tisíc | 17.3 % | 46.3 % |
Bratislavský región 12-54 | 48 tisíc | 17.3 % | 49.1 % |
Veľkosť bydliska 0 - 499 obyvateľov (12-54) | 39 tisíc | 20.4 % | 54.1 % |
Veľkosť bydliska 500 - 1 999 obyvateľov (12-54) | 174 tisíc | 19.1 % | 47.3 % |
Veľkosť bydliska 2 000 - 4 999 obyvateľov (12-54) | 112 tisíc | 20.8 % | 54.9 % |
Veľkosť bydliska 5 000 - 19 999 obyvateľov (12-54) | 88 tisíc | 17.5 % | 41.7 % |
Veľkosť bydliska 20 000 - 49 999 obyvateľov (12-54) | 101 tisíc | 21.1 % | 50.1 % |
Veľkosť bydliska 50 000 - 99 999 obyvateľov (12-54) | 57 tisíc | 20.3 % | 55 % |
Veľkosť bydliska 100 000 a viac obyvateľov (12-54) | 56 tisíc | 15.9 % | 47.8 % |
Diváci podobne dobre ako na Hornú Dolnú reagovali aj na nasledujúci program Markízy, premiérovú českú komédiu Babovřesky. Tú od 21. hodiny pozeralo celkovo 680 tisíc divákov v 12+ (share 46,2 %), z toho 466 tisíc v 12-54. Trhový podiel u mladých bol až 52,4-percentný.
Sledovanosť filmu Babovřesky - pondelok 12. januára 2015, 21:19-24:00, Markíza
Parameter | Počet divákov | Rating | Share |
12+ | 680 tisíc | 14,6 % | 46,2 % |
12-54 | 466 tisíc | 14,3 % | 52,4 % |
12-34 | 177 tisíc | 10,3 % | 53,9 % |
35-54 | 289 tisíc | 18,9 % | 51,5 % |
muži 12-54 | 222 tisíc | 13,5 % | 49,3 % |
ženy 12-54 | 244 tisíc | 15,1 % | 55,6 % |
zdroj dát: PMT/TNS SK
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: Ivan Krasko