Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
27.04.2018, 08:00

B2B segment je vraj nudný. Ale videli ste tieto kampane?

Pozrite si príklady kampaní v Týždni v reklame.

B2B segment je vraj nudný. Ale videli ste tieto kampane?
Zdroj: Vimeo

Čo je B2B segment určite netreba vysvetľovať. V zahraničí je promovaný o trochu viac ako u nás, preto sme si vybrali ukážku niektorých z nich.

Napríklad agentúra Giant Spoon mala za úlohu podporiť povedomie medzi osobami v IT oblasti o bezpečnosti tlačiarní amerického výrobcu HP. Hackeri sú v poslednej dobe dôležitou témou. Málokto však považuje tlačiarne za potenciálne bezpečnostné riziko. 

Vytvorili dramatický videohovor s hlavným hrdinom Christianom Slaterom. Na scenári spolupracovali hollywoodski scenáristi, copywriteri a odborníci na bezpečnosť zo spoločnosti HP. Cieľom bolo vytvoriť veľmi zábavný obsah pre staršie ročníky, ktorí tvoria viac ako polovicu IT komunity. "Vlk" žil na YouTube, Facebooku, Twitteri a IT stránkach a microsites. Séria získala 12,5 miliónov zobrazení iba za prvé dva mesiace.

Hemnet- House of clicks

Ľudia poznajú typickú severskú architektúru preto, lebo poznajú IKEA. Ale Švédsko má aj iného dizajnéra- dáta z kliknutí ľudí, ktorí navštívili online portál pre vyhľadávanie bývania Hemnet. Značka sa rozhodla podporiť architektonický experiment, ktorý zozbieral dáta od 200 miliónov ľudí a vytvoril najviac „štatisticky žiaduci“ dom.

Za vizualizáciou stoja architekti Bolle Tham a Martin Videgård, ktorí premenili kliknutia na Hemnet do ideálneho švédskeho sídla. Hlavným cieľom projektu bolo navrhnúť dom od ľudí- pre ľudí a podporiť meno spoločnosti. Internetová stránka mala viac ako 460-tisíc jedinečných návštevníkov z 187 krajín. Počas niekoľkých týždňov prejavilo záujem o kúpu domu v hodnote 200 miliónov dolárov viac ako 600 ľudí z celého sveta. 

Minulý rok v komunikácii business to business na Slovensku vynikla práca Rozumieme vám od agentúry MADE BY VACULIK. Telekom sa snažil odkomunikovať svoju profesionalitu a spoľahlivosť pre biznis zákazníkov. Nepoužívali žiadne špecifické výrazy. Išli na to s jednoduchosťou a rečou, ktorej rozumejú všetci. Predstavili tak svoju spoločnosť ako tú, ktorá im rozumie, aj keď hovoria tak, ako to napísali na printové vizuály.

Zdroj: archív
Zdroj: archív

​Spoločnosť HB Reavis vytvorila fiktívny vesmír kvalitného života (Universe of Well-Being), kde sú faktory, ktoré ovplyvňujú zdravie, zastúpené planétami. Jednoduchou a hravou formou tak edukuje ľudí v zložitej téme. Cieľovou skupinou boli zamestnanci a zamestnávatelia, ktorí majú víziu príjemného a zdravého prostredia vo firme.  Kampaň bola nasadená v 5 krajinách a HB Reavis sa aj vďaka nej stáva v očiach ľudí prozákaznícky orientovanou firmou. Na tejto myšlienke postavila agentúra Diorama spot.

Videli ste novinky, ktoré predstavili značky minulý týždeň? Ak nie, prečítajte si piatkovú rubriku. 

Viac príkladov zahraničných case studies si môžete prečítať v najnovšom, aprílovom vydaní Stratégií, aktuálne v predaji.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.