Náborové kampane sú v súčasnej dobe veľmi populárne. Môžeme ich vidieť vo forme inzercie, OOH reklamy, alebo aj online prostredníctvom videí. Rozhodli sme sa pripomenúť si tie, ktoré si zožali v tomto a minulom roku veľký úspech.
Naposledy sme písali o kampani od IKEA, ktorá okrem vizuálov tradičných reklamných nosičov postavila pred pobočku náborový stánok. To zrýchlilo celý proces, ktorý je potrebný pri vyberaní nových ľudí a rýchlejšie tak môže na pozície prijať tých správnych ľudí.
Určite nemôžeme vynechať autentickú O2 reklamu, ktorá si do HR kampane zavolala tety upratovačky. Online video má veľký úspech a kampaň môže slúžiť ako veľká inšpirácia pre ostatné spoločnosti. Na kreatíve sa podpísala agentúra Oliver Agency.
Koncom minulého roka lákal ľudí do práce Čeky. Životná poisťovňa NN svoj dlhodobý problém s chýbajúcimi poradcami vyriešila náborovou kampaňou. Jej tvárou sa stal Marián Čekovský, ktorý nielen pozýval ľudí do práce, ale ich aj testoval. Agentúra Respect APP vytvorila webstránku, ktorá zábavnou formou pritiahla potencionálnych záujemcov a rovno si ich aj preverila. Ich úlohou bolo prejsť testovaním verbálnej aj neverbálnej komunikácie. Uchádzači mali vyčítať z „Čekyho“ tváre, čo vyjadruje.
Na záver nemôžeme zabudnúť na prácu ocenenú minulý rok Zlatým klincom v kategórii Techniques.
„Nájdeme jednotky medzi nulami“ od Respect APP bola HR kampaň pre klienta Unlimit Recruitment. Ten sa rozhodol prihovoriť svojim nádejným uchádzačom tak, aby mu rozumeli. Zložitým, programátorským jazykom. Takto oslovili šikovných ľudí v IT obore. V sérií online spotov chce spoločnosť ukázať, že IT-čkári sú špecialisti a majú svoj vlastný jazyk, ktorému nerozumejú všetci a už vôbec nie všetci recruiteri.