Instagram je rajom krásnych fotografií, ktoré používatelia denno-denne postujú na svojich profiloch. Hlavným trendom je zdieľať a ukazovať špeciálne destinácie a krásne miesta po celom svete. Pochopiteľný pocit, ktorý v nás takéto fotky vyvolávajú je istý druh „závisti“. Všetci chceme, aby sme mali slobodu cestovať do sviežich a exotických destinácií na svete a pochváliť sa nádhernými fotkami.
Nová kampaň #TooLaterGram ukazuje krásne miesta trochu inak. World Wildlife Fund v spolupráci s agentúrou TBWA \ Paris vymysleli kampaň, ktorou destinácie ukazujú tak, ako naozaj po niekoľkých rokoch znečisťovania vyzerajú.
Agentúra WWF spolupracovala s deviatimi populárnymi Instagramermi, ktorí uverejňovali fotky pokojných destinácií po celom svete, v prvom momente vyvolali ospevujúce komentáre krásneho prostredia. Zábery však boli trochu návnadou. Tie, ktoré nasledovali ukazujú, že malebné miesto určenia je ilúzia a skutočné prostredie bolo skutočne zničené znečistením, jasným rezaním a inými formami zničenia.
„Kampaň cestovala po celom svete bez potreby akéhokoľvek slova, či prekladu,“ hovorí pre Adweek kreatívny riaditeľ TBWA/ Paris Jacquelin Guillaume-Duverne.
Na Instagram stavili aj niektoré slovenské agentúry, ktoré ho plnohodnotne využili ako hlavný komunikačný nástroj
Agentúra PS:Digital prišla s revolúciou a minulý rok vytvorila prvú Instagram Stories kampaň s názvom Nebezpečná brigáda. Išlo o osvetovú kampaň združenia Brániť sa oplatí Slovensko a Ministerstva vnútra, ktorej cieľom bolo naučiť ľudí byť ostražití a dávať si pozor na pofidérne pracovné ponuky v zahraničí.
Ako „obeť“ podvodu si agentúra vybrala influecera Matúša, ktorého na sociálnych sieťach sleduje niekoľko desiatok tisíc mladých ľudí. A vznikla myšlienka, že agentúra odkomunikuje príbeh v reálnom čase prostredníctvom Instragram Stories.
V prvej kampani Škody pre spolucestujúcich social agentúra Socialists naplno a netradične využila funkcionalitu Instagramu, ktorý nahradil webstránku, umožnil väčšiu šíriteľnosť a hlavne jednoduché a okamžité používanie v aute. Zábavnými Hrami do auta teda naplno využili možnosti sociálnej siete.
Platforma sa snaží napredovať a používateľom ponúkať mnohé vylepšenia. Nedávno predstavila testovaciu verziu funkcie, ktorá umožňuje opätovne zdieľať niekoho iného príspevok zo Stories. Hneď po tom, prišla s novinkou priameho predaja. Umožňuje tak nakupovať priamo na sociálnej sieti.
A v najnovšej verzii aplikácie umožnil v profile odkazovať na hashtagy a iné osoby. „Vďaka hashtagom a profilovým prepojeniam môžete vo svojom BIU vyjadriť sami seba a upozorniť na svoje záujmy priamo v profile. Či už ste #guitarlover alebo vytvárate #makeuptutorialy, teraz môžete prepojiť ľubovoľný hashtag alebo profil s vaším účtom, '' uviedol Instagram na svojom blogu.