Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
07.06.2020, 12:19

Týždeň v médiách: Česko hľadá svojho Matoviča a Slovensko má skutočnú superstar. Aj o partneroch prezidentky

O tom, aký dôležitý je cit pre slovenčinu v médiách. A aj v reklamách.

Týždeň v médiách:  Česko hľadá svojho Matoviča a Slovensko má skutočnú superstar. Aj o partneroch prezidentky
Zdroj: Plus 7 dní

Každý situáciu vníma inak, platí to zjavne aj v prípade nášho premiéra Igora Matoviča, ktorý v uplynulom týždni navštívil susedné Česko, kde sa stretol s premiérom Andrejom Babišom. Český portál priniesol na túto tému komentár. Titulok komentára znel: V Prahe sa objavil politik schopný poraziť Andreja Babiša. A zasa odišiel. A tiež sa v komentári písalo o tom, že susedia čakajú na svojho českého Matoviča.

V uplynulom týždni sme trošku nazreli do obsahu niektorých médií. Svojskym spôsobom ocenil napríklad týždenník Plus 7 dní profesora Vladimíra Krčméryho.

Profesor Krčméry sa objavil na titulke s hlavným headlinom Skutočná superstar. Týždenník zjavne chcel byť na pulze dňa, keďže v uplynulom týždni televízia Markíza odvysielala posledný diel Superstar, kde sme spoznali aj meno výherkyne Barbory Piešovej. Redakcii sa zdalo fajn zdôrazniť významnú osobnosť profesora, a tak ho nazvala skutočnou superstar. To, či sa hodí k profesorovi pomenovanie, aj keď to týždenník myslel v dobrom, celebrita, je otázne. Niečo ako keby sme povedali Einstein bol skutočná superstar, Van Gogh bol skutočná superstar, prípadne Dubček bol skutočná superstar. To sú tie slovné odtiene medzi slovami superstar, celebrita či osobnosť.

Zdroj: Plus 7 dní

​Mimochodom Vladimír Krčméry bol jedným z tých odborníkov na Slovensku, ktorí nás vyzývali k noseniu rúška. Na rozdiel od Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO), ktorá len v uplynulých dňoch opravila svoj názor o zbytočnosti nosenia rúšok. Nový názor organizácie je naopak, v prospech ich nosenia. Podľa WHO nové informácie ukazujú, že by mohli byť, v prípade ich správneho použitia, „bariérou pre potenciálne infekčné kvapôčky“.

V uplynulých dňoch bola témou pre bulvárne médiá aj pani prezidentka Zuzana Čaputová, ktorá priznala, že je opäť šťastná v súkromí, pretože má nového partnera. Témou či má verejnosť právo na to, aby bulvárne médiá rozoberali súkromie politikov, alebo je to za hranicou slušnosti, sa zaoberal aj Denník N. Ten už v titulku vyhodnotil situáciu tak, že: Prezidentka svojich partnerov nezapiera a tak je to správne. Partneri vysokopostavených politikov by dokonca nielen pre bulvárne médiá, mohli byť za istých okolností relevantná téma. Spomeňme si ako taký Mečiar objasňoval kúpu svojej Elektry vďaka svojej pani manželke a jej výbornej finančnej situácii. Manželka Vladimíra Mečiara bola v tom čase dôchodkyňou. Ale vráťme sa k článku o "partneroch" pani prezidentky. Aj vy máte z titulku pocit, že naša pani prezidentka mala tých partnerov za posledné obdobie viac?

Cit pre slovenčinu sem-tam vymizne z reklám. U vás sa tiež grilovačke hovorí gorilovačka? Ale zas ako prepojiť slovník, keď hlavnou postavou v reklame je gorila? A grilovačka nám v lete asi bude chutiť aj bez tej gorily.

V uplynulom týždni sa v médiách stalo aj toto:

  • Nezávislá organizácia World Justice Project (WJP) ocenila investigatívnych novinárov - Pavlu Holcovú, Arpáda Soltésza a Evu Kubániovú. Udelila im Cenu Anthonyho Lewisa za to, že svojou prácou týkajúcou sa prípadu vraždy slovenského žurnalistu Jána Kuciaka a jeho partnerky Martiny Kušnírovej prispeli k zvýšeniu povedomia o dôležitosti právneho štátu.

  • Britský módny magazín Vogue vyšiel v júni so špeciálnymi titulnými stranami. Tri mutácie venoval "bojovníčkam" súčasných dní. Takto sa na titulnej strane objavili bežné ženy, ktoré si napriek pandémii COVID-19 plnili svoju úlohu v práci. Vogue na titulnú stranu umiestnilo rušňovodičku, pôrodnú asistentku a predavačku v supermarkete.

  • Po vyše dvoch mesiacoch odložili televízni moderátori hlavných  spravodajských relácii rúška z tvárí. Povinnosť nosenia rúšok zrušili všetky slovenské televízie.
  • Televízie rozbiehajú natáčanie. JOJ-ka natáča nový seriál, Markíza Oteckov.
  • V RTVS bude audit. Ale až v roku 2021.
  • 12 slovenských médií získalo podporu Google. Spoločnosť sa rozhodla podporiť lokálne spravodajstvo, na Slovensku si vybrala KOŠICE: DNES, Petit Press, regionálne týždenníky MY, vydavateľstvo PEREX, ale aj Slovo Šaľanov či Záhoracke rádio.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.