StoryEditor

Hodnotenie Stratégií: Príliš prísne kritériá či porota?

21.10.2014, 15:00
Paradoxom je, že väčšine porotcov sa práce od reklamných agentúr zdajú byť podpriemerné, niekedy až (prehnane) hlboko podpriemerné.

V októbri pravidelne zasadá porota súťaže Hodnotenie Stratégií, aby spoločne vybrala jednu najlepšiu prácu v každej kategórii. Táto práca má reprezentovať akýsi benchmark pre danú kategóriu na ďalší rok. Paradoxom však je, že väčšine porotcov sa práce od reklamných agentúr zdajú byť podpriemerné, niekedy až (prehnane) hlboko podpriemerné. Čo môže deformovať celkový význam súťaže.

Za zamyslenie stojí, že ak porota vidí tvorbu reklamných agentúr ako podpriemernú, logicky by potom nemali vzísť ani ocenenia zo Zlatého Klinca. Pretože práve tejto súťaže má byť Hodnotenie akýmsi predskokanom, či „shortlistom“. 

Týmto nemáme za cieľ degradovať hodnotenie odbornej poroty (ktorú v konečnom dôsledku zostavujú Stratégie), ale poukázať na potrebu objektívnejšieho osobne nezainteresovaného hodnotenia poroty. Výsledkom toho, ako odborníci v súčasnosti nazerajú na slovenskú reklamu je, že slovenské agentúry vyprodukovali za uplynulý rok (iba) tridsať ľahko nadpriemerných prác (ktorým bolo udelených 5 a viac bodov z 10 škálovej stupnice). Je na každom z nás, či počet tridsať je adekvátny a či reálne odzrkadľuje kvalitu slovenského reklamného trhu.

Druhý rok je Hodnotenie Stratégií otvorené aj pre BTL agentúry (PR, Direct marketingové a Event a sales promo agentúry) a aj logicky sa kategórie rozšírili o tie BTL. Bohužiaľ sa potvrdilo, že i takto špecializované projekty vedia robiť lepšie reklamné agentúry, než agentúry na to zamerané. Napríklad v prípade kategórie Direct marketing boli všetky práce prihlásené od reklamných agentúr.

Ďalším paradoxom je (už tradične) forma prihlasovania, v ktorej v najväčšej miere zaostávajú práve BTL agentúry. Radou pre nich môže byť: prihláste radšej len istý čiastkový moment z eventu, ktorý ste organizovali. To môže byť pozvánka či aplikácia. Vaše skóre sa zaručene dostane vyššie ako v prípade fotografií s chlebíčkami. Aj z tohto dôvodu bol za najlepší event určený ten, ktorý organizovala reklamná agentúra (!). BTL agentúry bezpochyby majú kreatívne nápady, ktoré realizujú v podobe úspešných eventov či PR projektov. Do ďalšieho ročníka Hodnotenia však ostáva výzva pre jednotlivé asociácie pozrieť sa na svoje projekty z pohľadu značky a toho, čo ocení porota Hodnotenia Stratégií.

Stratégie pripravujú niekoľko zmien v pravidlách súťaže, ktoré predstavia čoskoro spolu s novou odbornou porotou. Cieľom je okrem celkovej profesionalizácie súťaže i relevantnosť a precízny výber poroty, ktorá v konečnom dôsledku rozhoduje o vizitke slovenskej reklamy. Tak, ako tomu bolo aj tento rok.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. máj 2024 06:07