Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.12.2017, 06:20

Ukážka kampaní, ktoré stavili na online a fungovalo im to

Inšpirujte sa nimi v budúcom roku.

Ukážka kampaní, ktoré stavili na online a fungovalo im to
Zdroj: Youtube

Tieto značky komunikovali cez sociálne siete a dosiahli veľmi dobré výsledky. Ich kampane boli cielené vyslovene na online a fungovalo im to.

Niekoľko ocenení, vrátane Digital Grand Prix na súťaži Epica AwardsGold Lion v kategórii Creative Data Winners na Cannes Lions, si odniesla agentúra BETC (Francúzsko) za kampaň "Like My Addiction" s falošnou influencerkou na Instagrame.

Za 7 týždňov kampaň obehla svetové médiá. Fotografie a videá Louise Delage mali cez 50-tisíc lajkov a 1 milión zobrazení. Followeri vôbec neriešili, že Louise je vlastne závislá od alkoholu. Na každej fotografii bola síce s fľašou alebo pohárikom alkoholického nápoja, nikomu však nenapadlo, že niečo nie je v poriadku. Fotografie ukazovali situácie z každodenného života.

Stéphane Xiberras, executive creative officer agentúry NETC, povedal: "Je to veľká česť vyhrať tento rok na Epice Grand Prix a veľké ocenenie našej práce. Je to pre nás obzvlášť dôležité, pretože kampaň pomohla zvýšiť povedomie o nebezpečenstve závislosti v celosvetovom meradle."

Festival kreativity Cannes Lions tento rok ocenil aj kampaň s názvom „A love song written by a murderer“. Na prvý pohľad nevinná milostná pieseň sa zmenila na niečo horšie, čo otriaslo sociálnymi sieťami. Konkrétne jeden status úplne zmenil pohľad na hit.

Za posledné 4 roky bolo 482 žien zabitých ich vlastnými partnermi. Väčšinou vrah zanechal milostný odkaz a to sa spoločnosť Cirkus Grey rozhodla použiť v kampani, kde oslovila speváka Diega Dibosa, aby naspieval romantickú pesničku s použitím jedného alebo dvoch takýchto listov.

Po tom, ako sa stala pesnička slávna a valcovala hitparády, spevák uverejnil na sociálnych sieťach pravdu o tom, že to je skutočný príbeh. Verejnosť zostala zaskočená a začala o tom diskutovať. Zaujímavá stratégia kampane. V liste žiadal muž ženu, aby mu odpustila jeho brutálne správanie. Z väznice ho prepustili, no do šiestich dní ju zabil.

Aby sme nepísali len o svetových prácach, ktoré sa vydarili, pripomeňme si aj slovenské.

Mimoriadne úspešná bola kampaň Moje dieťa od agentúry Istropolitana Ogilvy pre klienta Magna. Jej úlohou bolo spropagovať výstavu detí zo Sýrie od fotografa Martina Bandžáka, čím poukázali na to, že každé dieťa je sčasti aj moje dieťa.

Agentúra to chcela urobiť netradičnejšie a preto steny galérii vymenila za steny Facebooku. Fotky naraz vystavilo 80 osobností z politiky, kultúry a dokonca aj prezident Andrej Kiska. Dosiahli 47 mediálnych výstupov, vrátane reportáže v hlavných správach televízie. Earned media sa vyšplhali k hranici 70 000 eur.

V tomto článku musíme spomenúť aj Hurbanovský centimeter. Agentúra Wiktor Leo Burnett oslavu 50. výročia vzniku Hurbanovskej sladovne komunikovala online a na Facebooku. Agentúra uprednostnila digitálny projekt, ktorý namiesto obyčajnej informácie na webe nadobudol rozmery sofistikovanej, do detailov premyslenej kampane s výrazným engagementom na stránke.

Na Hurbanovskom poli si záujemcovia mohli kúpiť desať centimetrov štvorcových políčka. To je zhruba rozloha potrebná na vypestovanie jačmeňa na jednu fľašu dvanástky Zlatého bažanta. Na tejto parcele si každý majiteľ mohol vypestovať vlastný jačmeň. V ponuke bolo 500 parciel, pričom predaj parciel sa uskutočňoval postupne, prostredníctvom výzvy na Facebooku.

Majitelia jačmeňa boli pravidelne mailom informovaní o tom, ako sa darí ich políčku, pričom mail obsahoval výzvu, aby sa o jačmeň postarali sami. Keď bolo napríklad v Hurbanove škaredé počasie, mali klikaním na klávesnici rozohnať mračná. Takýchto zábavných úloh mala agentúra pripravených niekoľko. Výsledkom starostlivosti o políčko jačmeňa bola fľaša piva s vlastnou etiketou.

Na záver Grand Prix  ocenený event na festivale Bea world, ktorý sa stal populárny v online okamžite. Počas diania a aj po jeho uskutočnení. Holandské múzeum v Amstrerdame Rijksmuseum ponúklo desaťmilióntemu návštevníkovi možnosť prespať v múzeu pri slávnom Rembrandovom obraze The Night Watch (Nočná hliadka). Stefan Kasper sa stal desaťmilióntym a zároveň prvým návštevníkom, ktorý mal možnosť prespať v svetoznámom múzeu. Pozrite si, ako strávil noc.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.