Kofola aj tento rok nasadila tradičnú vianočnú komunikáciu s vianočným prasiatkom. Ako povedal Martin Macoun, brand manažér Kofoly: „Naša vianočná reklama s prasiatkom je našou najúspešnejšou a zároveň najobľúbenejšou reklamou na Kofolu. Tradičné „Nie nie, ja nemusím, ja už ho vidím“ predznamenáva v mnohých rodinách príchod Vianoc.“
A na otázku Stratégií, či Kofola nezvažovala prísť s ničím novým, reagoval: „Nie je potrebné meniť, čo funguje.“ Vianočná reklama, podľa jeho slov, je totiž spotrebiteľmi vnímaná veľmi dobre a smelo konkuruje, v páčivosti reklamám, konkurenčným značkám.
Televízny spot pre spoločnosť Kofola natočil v roku 2003 režisér Martin Krejčí. Hlavnú rolu si v ňom zahrali Josef Polášek ako otec a Sandra Flemrová, ktorá mala v tom čase 4 roky. Sneh v reklame bol síce umelý, ale prasiatko skutočné.
Spot je každoročne nasadený v predvianočnom období. Každý rok ho sprevádza nový Tag on za spotom, ktorý komunikuje limitovanú edíciu Kofoly, vždy s inou príchuťou. V posledných rokoch to bola napríklad marcipánová, kokosová, čokoládová alebo vanilková.
V roku 2015 sa predstavila marcipánová Kofola. Jednoducho po spote s tradičným prasiatkom, pribudlo pár sekúnd, kde sa objavili tri sovy a nová limitka nápoja. Na tvorbe sa podieľala agentúra McCann.
V roku 2016 sme si mohli vyskúšať príchuť kokosovej Kofoly. Na etiketách aj v spote sa tradične objavilo prasiatko, ale už s novými parťákmi veveričkou a zajacom.
Tento rok, rovnako ako uplynulé, nechýba prídavok. Štedrá babča Kofoly v ňom varí limitovanú edíciu Kofola Slivka so škoricou. Tento nápad je dielom agentúry Proboston Creative.
Tradičný československý kolový nápoj s originálnou receptúrou je vyrábaný od roku 1960.