Kontroverznosť v reklame zaujme vždy. Inak tomu nebolo ani v roku 2017. Pozrite sa, ktoré značky komunikovali nezvyčajnejšie ako ostatné.
Spomedzi šiestich, ktoré sme vybrali, neprekvapivo dvakrát spomenieme Pornhub. V apríli portál vyzýval dospelých, aby nakrúcali domáce videá v panda štýle. Na webe dokonca vytvoril samotnú záložku, kde prispievatelia takéto videá ukladali. Kampaň mala podporiť rozmnožovanie pánd, ktorým ošetrovatelia tieto videá ukazovali. Cieľom bolo zvýšiť ich sexuálny apetít.
Keď značka Pornhub predstavovala nové sexuálne pomôcky, vytvorila na to pesničku. Namiesto hudobných nástrojov v nej figurovali hračky do postele pre dospelých. Trojminútovým videom promujú najnovšiu líniu produktov.
Pre Adweek sa spoločnosť vyjadrila takto: „Video slúži ako metafora mnohých spôsobov, ako si pár môže vychutnať široký výber Pornbuh Toys. Rozpráva príbeh mladého páru, ktorí neexperimentujú len s hudbou, ale aj samotnými hračkami.“
Pri sex pomôckach ešte zostaneme. Ak ste si mysleli, že sa nedajú predstaviť vo vianočnej reklame, mýlite sa. Spoločnosť Coco de mer ich dokonca skombinovala s polonahými ženami a zvláštnymi dotykmi moriaka. Značka nechcela s predstavením nových produktov čakať na vhodnejšie obdobie. Rozhodla sa teda pre sviatočnú reklamu. Stačí predsa pridať stromček a koledy. Vianočná reklama ako vyšitá.
Aj Diesel mal tento rok provokatívnu kampaň. Trumpovi v nej odkazoval, že múry sú na nič. V reklame je znázornená murovaná stena, ktorá zdôrazňuje nesúhlas s plánom nového amerického prezidenta postaviť múr oddeľujúci Mexiko od Spojených štátov. Okrem toho do hlavnej úlohy postavil homosexuálov, ktorí majú „v priamom prenose“ svadbu so srdcom prebitým v múre.
Spoločnosť predávajúca dámske obleky - Suitstudio na to v kampani išla drzo. Slogan, ktorým komunikovala „Neobliekame mužov“, jasne vidieť aj na reklamných fotografiách. Otáčajú kartu stereotypu. Na vizuáloch jasne vidieť nadradenosť žien nad mužmi. Ide o rodovo prevrátené fotky, na ktorých sa predtým dlhodobo využívaná dámska nahota mení s pánskou. Dominantnosť ženy je neprehliadnuteľná, pričom naopak muž je na snímkach otočený chrbtom alebo rozmazaný. V niektorých prípadoch má dokonca splývať s doplnkami ako kožušiny v izbe.
Čo sa týka tohto roku, nedá sa nespomenúť trend, ktorý zaplavil internet. Teda najmä Instagram. Ponúkal fotografie rôznych používateľov, ktorí ukazovali pamiatky a miesta po celom svete. Malo to ale háčik, teda zadok. Na fotke ste mali možnosť vidieť viac, ako ste chceli.
Ak ste na hocijakom známom mieste, o ktoré sa chcete s kamošmi podeliť, vôbec nezáleží na tom, či ste pár alebo skupinka. Všetci si dáte dolu nohavice alebo dokonca aj spodnú bielizeň a odfotíte sa, aby ste si zvečnili spomienku na krásny výlet. Instagramové konto cheekyexploits naďalej zapĺňajú fotky podobného typu. TU si ich môžete pozrieť.