12.06.2018, 17:44

Svetové reklamy, ktoré bojujú o najvyššie ceny. Je lepšia reklama na Tide alebo Skittles?

Tipujte s nami, ktorá reklama nakoniec v Cannes vyhrá.

Svetové reklamy, ktoré bojujú o najvyššie ceny. Je lepšia reklama na Tide alebo Skittles?
Zdroj: archív

Už o týždeň sa začína vo francúzskom Cannes 65. ročník medzinárodného festivalu, ktorý je najvýznamnejšou oslavou kreativity na svete - Cannes Lions. Desiatky tisíc prác každý rok bojujú o miesto na výslní a len približne piatim percentám z nich sa podarí zaujať porotu a skutočne zažiariť.

Cannes Predictions je nielen príležitosť staviť si na víťazov, ale zároveň dostať v skratke ucelený pohľad na súčasné trendy v komunikácii a smerovaní svetovej reklamy. 

Pozrite si spolu s nami dvadsať najhorúcejších favoritov na sošky levov. Postupne zverejníme všetkých dvadsať kandidátov, pričom pri každom zverejnenom spote uvidíte aj komentár odborníka z agentúry Wiktor Leo Burnett a Stratégií, ako aj názor, ktorá reklama z reklamného battle je zaujímavejšia.

P&G TIDE “IT’S A TIDE AD & MARS WRIGLEY CONFECTIONARY – SKITTLES EXCLUSIVE THE RAINBOW

Zdroj: osobný archív

Štefan Andrejco
Creative Director
Wiktor Leo Burnett

Tide je reklama, ktorá zamávala nielen tohtoročným superbowl reklamným breakom, ale reklamnou brandžou ako takou. Zabudnite na nudné porovnávacie reklamy na pracie prášky, toto je inovatívne, zábavné, generuje to nekonečné množstvo kontentu. Reklama na Tide (áno Tide!), ktorá si privlastňuje všetky ostatné reklamy, v ktorých vystupujú ľudia s čistými šatami - tým pádom aj väčšinu reklám, čo som spravil ja. Toto je jasný víťaz Cannes, určite vo viacerých kategóriách.

Bodujem 8

Zdroj: archív

Renata Môciková
Odborná redaktorka
Stratégie

Tide je dlhoročným americkým lídrom v segmente pracích práškov a vďaka týmto reklamám patrí značke právom pozícia komunikačného vyzývateľa. Všadeprítomný Tide bude, podľa mňa, na tohtoročnom Cannes sebavedome valcovať. Vďaka tejto kampani spotrebitelia určite zabudnú aj na nedávne negatívne PR pre značku v podobe „Tide Pod Challenge“. Hlavný predstaviteľ vraj v jednom zo spotov namiesto „Tide Ad“ dokonca povedal „Nejedzte Tide Pods“.

Bodujem 9

MARS WRIGLEY CONFECTIONARY – SKITTLES EXCLUSIVE THE RAINBOW

Zdroj: osobný archív

Štefan Andrejco
Creative Director
Wiktor Leo Burnett

Zábavné, dotiahnuté do detailu, ale akosi až moc prešpekulované a až moc robené kvôli cene na kreatívnej súťaži. Idea spraviť reklamu len pre jedného diváka pritom nie je nová, len je tu posunutá na úplne iný level, keďže ide o superbowl reklamu. Musím povedať, že ďaleko viac ma bavili tie sfetované spoty, ktoré vzišli z dielne Skittles doteraz. Ideou mi to pripomína skvelú prácu pre storočný koňak - the Movie You Will Never See, ktorá v Cannes napriek očakávaniam nedostala nič. Takže som zvedavý, ako dopadne toto.

Bodujem 6

Zdroj: archív

Renata Môciková
Odborná redaktorka
Stratégie

Reklama, ktorú uvidí len jedna osoba? Konkrétne šťastný divák teenager Marcos Menendez? Áno, ide to proti trendu čo najviac zdieľať reklamu zo Super Bowlu už pred jeho začiatkom. Príde mi to nakoniec možno až nečitateľné pre ostatných fanúšikov, ktorí teda reklamu nevideli a mohli sledovať len reakciu Marcosa… Uvidíme, nakoľko zaujme a presvedčí porotu.

Bodujem 5

Práce dostávajú známky od 1 - 10, rovnakou číselnou škálou hodnotíme práce prihlásené do Hodnotenia Stratégií. A čo znamenajú jednotlivé známky?

1 - ZBYTOČNÁ
Táto práca je zbytočným mrhaním času a peňazí. Riešenie je bez konceptu, bez vzťahu ku značke či potrebám spotrebiteľa. Naopak, z riešenia cítiť, že takýto koncept skôr škodí značke samotnej.

2 - BEZ NÁPADU
Toto riešenie nemá žiadnu myšlienku. Ak by značka kontinuálne takto komunikovala, nič sa na jej vnímaní u spotrebiteľa nezmení. Reklama nenesie žiadne posolstvo a kreatívne riešenie nie je postavené na žiadnom insighte či produktovom parametri.

3 - NUDNÁ
Kreatívny nápad a aj jeho prevedenie sú obyčajné. Je to reklamné klišé. Riešenie je miliónkrát videné naprieč rôznymi kategóriami a jeho uchopenie je neoriginálne. Zákazník takúto reklamu prestane vnímať ešte skôr, ako sa pokúsi doručiť mu posolstvo.

4 - PREDVÍDATEĽNÁ
V navrhnutej kreatíve a stratégií všetko sedí. Akurát vo vás reklama nevyvoláva požadovanú či očakávanú reakciu. Riešenie je štandardné. Neprezentuje žiaden jednoznačný racionálny ani emocionálny benefit. Takúto reklamu ste už videli.

5 - KOMPETENTNÁ
Toto riešenie ponúka zaujímavý uhol pohľadu na značku či produkt alebo niektorý z jeho parametrov. Z reklamy je jasné, aké miesto v živote ľudí chce produkt či značka zaujať. Takto podané posolstvo reklamy zaujme a bude doručené ľuďom.

6 - PROSPEŠNÁ
Túto prácu si ľudia všimnú a nepovažujú čas, ktorý pri nej strávili, za zbytočný. Je to inteligentná reklama, ktorá používa zaujímavú formu a nástroje na komunikáciu dobre zvoleného benefitu či posolstva. Je to média neutrálna idea, ktorá podnecuje spotrebiteľa sa nad ňou zamyslieť.

7 - INOVATÍVNA
Práca, ktorá vyčnieva. Práca, ktorú budú ľudia chcieť vidieť znova kvôli inovatívnemu nápadu a neopozeranej exekúcii. Práca, ktorá inšpiruje a vťahuje spotrebiteľa do sveta značky a naopak, spotrebiteľ chce mať takúto značku vo svojej blízkosti. Zdobí ju jedinečný nápad a brilantná exekúcia. 

8 - LÍDROVSKÁ
Jedna z najlepších prác v kategórii. Reklama má potenciál silne pôsobiť na ľudí a dokáže ich podnietiť k prehodnoteniu vnímania produktu alebo značky. Je to idea, ktorá stanovuje štandard komunikácie lídra na trhu v danej kategórii.

9 - ŠPIČKOVÁ
Táto práca súperí s najlepšími nápadmi v reklame naprieč kategóriami. Ľudia o nej chcú hovoriť a zdieľať ju v spojitosti so značkou či produktovým parametrom. Je to idea, ktorá má silu ovplyvňovať myslenie a správanie sa ľudí.

10 - SVETOVÁ
Je to absolútna bomba. Idea, ktorá je natoľko jedinečná, že dokáže zaujať a osloviť akéhokoľvek spotrebiteľa na celom svete. Je to myšlienka, ktorá hlboko zasahuje do vnútorného sveta každého z nás a zanechá trvalú a hodnotnú stopu. Takto komunikujú najhodnotnejšie značky sveta.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.