Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
09.01.2020, 15:01

Tatra banka mení spoty, dôvodom je ich podobnosť s reklamou módnej značky. Banka zareagovala zodpovedne

Tatra banka mení spoty, dôvodom je ich podobnosť s reklamou módnej značky. Banka zareagovala zodpovedne
Zdroj: archív

Začiatkom decembra Tatra banka uviedla na trh výnimočnú kolekciu platobných kariet. Jej výnimočnosť spočíva v tom, že všetky sa nesú v duchu súčasného slovenského umenia. Bežný zákazník tak môže mať v peňaženke platobné karty významných slovenských umelcov ako sú Miroslav Cipár, Milota Havránková, Ašot Haas, Mária Švarbová, Mikina Dimunová, Erik Šille, Lenka Sršňová, Ondrej Jób, Lucia Tallová, Lukáš Krnáč a dvojica Vlasta Kubušová a Miroslav Král, známa ako crafting plastics! studio. 

Nové karty s dielami umelcov sú súčasťou kampane ManifestTB. Jej hlavnou myšlienkou je, že umenie má zmysel, len keď je medzi ľuďmi. Kampaň ManifestTB sprevádza komunikácia v rôznych médiách, na rôznych platformách a nosičoch. Niektorí už mali možnosť začiatkom januára vidieť úvodný spot v online, ktorý predstavuje samotnú kampaň. Po jeho vzhliadnutí sa ale v reklamnej branži začalo hovoriť o tom, že pripomína video švédskej módnej značky H&M. To je dôvod, prečo aj Stratégie oslovili všetkých, ktorí sa podieľali na návrhu a realizácie spotu pre Tatra banku: kreatívu - MADE BY VACULIK, produkciu - Hitchhiker Films, režiséra Petra Ehrenbergera a rovnako aj samotnú Tatra banku.

Spot Tatra banky vyzerá takto:

Pasáže videa Tatra banky:

Zdroj: Tatra banka
Zdroj: Tatra banka
Zdroj: Tatra banka
Zdroj: Tatra banka

​Za všetkých oslovených reagovala Tatra banka spoločným vyjadrením, v ktorom sa hovorí to, že Tatra banka na podobnosť spotu s videom inej módnej značky bola upozornená pred uvedením druhej fázy kampane. "Odvaha, originálnosť a nápaditosť boli vždy vnímané ako základ budovania značky Tatra banka ako aj agentúry MADE BY VACULIK, preto sú kampane pravidelne postavené jednak na originálnej myšlienke, ale i na originálnej exekúcii," píše sa vo vyjadrení.

A keďže si Tatra banka, agentúra MADE BY VACULIK, produkčná agentúra ako aj celý tvorivý tím  cenia vysokú profesionalitu, dôveru a zodpovednosť pri tvorbe kampaní, ako aj prácu a práva iných, rozhodli sa zareagovať zodpovedne a druhú fázu kampane čiastočne pozastaviť a pracujú na úprave TV spotu a online videa.

Pozrite si video módnej značky:

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.