Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
01.07.2020, 10:30

Bojkot Facebooku naberá na sile. Tretina veľkých značiek preruší reklamu na sociálnych sieťach

Vyplýva to z prieskumu Svetovej federácie reklamných zadávateľov, ktorí generujú 90 percent svetových výdavkov na marketing,

Bojkot Facebooku naberá na sile. Tretina veľkých značiek preruší reklamu na sociálnych sieťach
Zdroj: Adweek

Výdavky na reklamu na sociálnych sieťach pozastaví kvôli nedostatočnej regulácii nenávistných prejavov takmer tretina veľkých svetových značiek. Vyplýva to z prieskumu Svetovej federácie reklamných zadávateľov (WFA), na ktorý dnes upozornil denník Financial Times.

Členovia WFA generujú 90 percent svetových výdavkov na marketingovú komunikáciu. Spoločnosť Facebook v pondelok oznámila, že sa podrobí auditu ohľadom toho, ako nenávistné prejavy na svojich sociálnych sieťach reguluje, a dnes sa chystá osloviť skupinu zadávateľov reklamy.

Podľa federácie WFA sa ďalších 41 percent respondentov ešte nerozhodlo, či kvôli nenávistným komentárom a obsahu, ktorý rozdeľuje spoločnosť, svoje digitálne kampane na platformách ako Facebook, Twitter či Snapchat pozastaví.

Bod zlomu

Zo zistení prieskumu vyplýva, že bojkot Facebooku a ďalších sociálnych sietí má potenciál rozšíriť sa na väčšinu bluechipových zadávateľov reklamy. V ankete odpovedalo 58 členov WFA, ktorí ročne generujú celosvetovo 90 miliárd dolárov vo výdavkoch za reklamu.

"Popravde sa to javí ako bod zlomu," konštatoval šéf federácie Stephan Loerke. Očakáva, že vec bude mať hlbší dosah než pôvodný mesačný bojkot facebooku, kampaň s názvom #StopHateforProfit (Zastavme nenávisť pre zisk).

Hoci tržby spoločnosti Facebook utvárajú z troch štvrtín malí a strední zadávatelia reklamy, bojkot sa neblaho podpísal na reputáciu sociálnej siete aj rovnomennej firmy. Akcie spoločnosti tento týždeň odpísali deväť percent.

Spoločnosti, ktoré pozastavili inzerovanie na sociálnych sieťach zahŕňajú okrem iného podniky Unilever, Verizon, Adidas, Starbucks, Coca-Cola, Ford, HP či Volkswagen. Niektoré firmy sa zúčastňujú iba mesačného bojkotu, iné sa zo sociálnych médií sťahujú až na pol roka.

Audit Facebooku

​Šéf Facebooku Mark Zuckerberg v piatok oznámil, že Facebook bude prísnejšie moderovať obsah príspevkov na svojej sieti. Nenávistné oznámenie v reklamách zakáže a bude upozorňovať na problematické príspevky. Priberanie veľkých spoločností na bojkot odvtedy však nabralo na rýchlosti.

Audit Facebooku uskutoční spoločnosť Media Rating Council (MRC). Vyhodnotí okrem iného to, ako spoločnosť chráni zadávateľa reklamy pred tým, aby sa ich príspevky neocitli vedľa škodlivého obsahu. Rozsah a načasovanie auditu sa ešte dohovára, informovala spoločnosť Facebook.

Viceprezidentka spoločnosti pre globálny marketing Carolyn Everson má dnes osloviť skupinu zadávateľov reklamy.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.