Globálne výdavky na reklamu v tomto roku v dôsledku koronakrízy klesnú o 11,8 percenta. Digitálna reklama na platformách ako Google či Facebook však zažije omnoho miernejší prepad a prvýkrát z hľadiska výdavkov prekoná reklamu v tradičných médiách, ako sú televízia či noviny.
Vyplýva to podľa denníka Financial Times z prognóz reklamnej agentúry GroupM, ktorá je súčasťou spoločnosti WPP.
Výdavky na digitálnu reklamu tento rok podľa týchto prognóz klesnú len o zhruba dve percentá a ich podiel na celkovom trhu s reklamou sa zvýši na 52 z vlaňajších 48 percent. Výdavky na televíznu reklamu by sa mali prepadnúť o takmer 18 percent a výdavky na reklamu v novinách dokonca o 26 percent.
Inzerenti teraz viac investujú do digitálnej reklamy, pretože je lacnejšia ako televízna a pretože umožňuje ľahšie spúšťanie aj ukončovanie reklamných kampaní, upozornila agentúra Reuters. Digitálna reklama ťaží aj z toho, že kvôli koronavírusu ľudia trávia viac času na internete a internetové nákupy zažívajú silný rast.
V budúcom roku počíta GroupM s oživením reklamného trhu, celkové výdavky by sa podľa agentúry mali zvýšiť o 8,2 percenta. Výdavky na reklamu v novinách by sa však mali ďalej znižovať a klesnúť o 2,5 percenta.