Adweek
StoryEditor

Bojkot Facebooku naberá na sile. Tretina veľkých značiek preruší reklamu na sociálnych sieťach

01.07.2020, 10:30
Autor:
ČTKČTK
Vyplýva to z prieskumu Svetovej federácie reklamných zadávateľov, ktorí generujú 90 percent svetových výdavkov na marketing,

Výdavky na reklamu na sociálnych sieťach pozastaví kvôli nedostatočnej regulácii nenávistných prejavov takmer tretina veľkých svetových značiek. Vyplýva to z prieskumu Svetovej federácie reklamných zadávateľov (WFA), na ktorý dnes upozornil denník Financial Times.

Členovia WFA generujú 90 percent svetových výdavkov na marketingovú komunikáciu. Spoločnosť Facebook v pondelok oznámila, že sa podrobí auditu ohľadom toho, ako nenávistné prejavy na svojich sociálnych sieťach reguluje, a dnes sa chystá osloviť skupinu zadávateľov reklamy.

Podľa federácie WFA sa ďalších 41 percent respondentov ešte nerozhodlo, či kvôli nenávistným komentárom a obsahu, ktorý rozdeľuje spoločnosť, svoje digitálne kampane na platformách ako Facebook, Twitter či Snapchat pozastaví.

Bod zlomu

Zo zistení prieskumu vyplýva, že bojkot Facebooku a ďalších sociálnych sietí má potenciál rozšíriť sa na väčšinu bluechipových zadávateľov reklamy. V ankete odpovedalo 58 členov WFA, ktorí ročne generujú celosvetovo 90 miliárd dolárov vo výdavkoch za reklamu.

"Popravde sa to javí ako bod zlomu," konštatoval šéf federácie Stephan Loerke. Očakáva, že vec bude mať hlbší dosah než pôvodný mesačný bojkot facebooku, kampaň s názvom #StopHateforProfit (Zastavme nenávisť pre zisk).

Hoci tržby spoločnosti Facebook utvárajú z troch štvrtín malí a strední zadávatelia reklamy, bojkot sa neblaho podpísal na reputáciu sociálnej siete aj rovnomennej firmy. Akcie spoločnosti tento týždeň odpísali deväť percent.

Spoločnosti, ktoré pozastavili inzerovanie na sociálnych sieťach zahŕňajú okrem iného podniky Unilever, Verizon, Adidas, Starbucks, Coca-Cola, Ford, HP či Volkswagen. Niektoré firmy sa zúčastňujú iba mesačného bojkotu, iné sa zo sociálnych médií sťahujú až na pol roka.

Audit Facebooku

​Šéf Facebooku Mark Zuckerberg v piatok oznámil, že Facebook bude prísnejšie moderovať obsah príspevkov na svojej sieti. Nenávistné oznámenie v reklamách zakáže a bude upozorňovať na problematické príspevky. Priberanie veľkých spoločností na bojkot odvtedy však nabralo na rýchlosti.

Audit Facebooku uskutoční spoločnosť Media Rating Council (MRC). Vyhodnotí okrem iného to, ako spoločnosť chráni zadávateľa reklamy pred tým, aby sa ich príspevky neocitli vedľa škodlivého obsahu. Rozsah a načasovanie auditu sa ešte dohovára, informovala spoločnosť Facebook.

Viceprezidentka spoločnosti pre globálny marketing Carolyn Everson má dnes osloviť skupinu zadávateľov reklamy.

01 - Modified: 2020-06-30 16:51:39 - Feat.: 0 - Title: Facebook spúšťa globálnu kampaň. Má používateľom pomôcť rozpoznať falošné správy 02 - Modified: 2020-06-29 07:05:56 - Feat.: 0 - Title: Šéf Facebooku prišiel kvôli bojkotu reklamy o 7,2 miliardy dolárov 03 - Modified: 2020-06-24 09:08:09 - Feat.: 0 - Title: Digitálna reklama na Google či Facebooku prekoná prvýkrát reklamu v televízii či tlači
01 - Modified: 2023-07-06 10:55:31 - Feat.: - Title: Adam Nochta: Pri nových médiách neustále experimentujeme a testujeme nové stratégie 02 - Modified: 2023-07-11 07:45:32 - Feat.: - Title: Twitter: Od spasiteľa socials po rekordéra úpadku 03 - Modified: 2023-03-03 08:35:36 - Feat.: - Title: Cielenie na Facebooku na mladých? Zabudnite, odporúčajú experti digitálnych agentúr. Čo funguje a čo už dávno nie? 04 - Modified: 2022-12-02 15:04:16 - Feat.: - Title: Trendy 2023: Sociálne siete čaká rast videa aj podcastov 05 - Modified: 2022-11-14 08:07:07 - Feat.: - Title: 4 novinky zo 4 sociálnych sietí: Veľká zmena pre administrátorov Facebook stránok
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 15:20