Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
29.10.2020, 09:50

Pavlína Kalousová: Nový normál je spojenie celého odboru a hľadanie spoločných riešení

Riaditeľka firemných vzťahov a komunikácie na Slovensku a v Čechách predstavila novú stratégiu firmy a jej hlavné body, medzi ktorými je napríklad aj dôraz na rovnoprávnosť.

Pavlína Kalousová: Nový normál je spojenie celého odboru a hľadanie spoločných riešení
Zdroj: Archív P.K.

Plzeňský Prazdroj pandémia motivovala k ešte väčšiemu zameraniu na spoločensky zodpovedné a udržateľné podnikanie a dôraz na kvalitné a vyvážené prostredie pre zamestnancov. Pavlína Kalousová, riaditeľka firemných vzťahov a komunikácie na Slovensku a v Čechách, približuje novú stratégiu spoločnosti, jej hlavné body a hodnotí výzvy, ktoré gastro segmentu prvý polrok priniesol.


 Ako ste prežívali prvý polrok 2020? Ako pandémiu zvládol Plzeňský Prazdroj?
Pandémia nás zaskočila všetkých. V našom segmente sme si nevedeli predstaviť, že sa zo dňa na deň zatvoria všetky reštaurácie a prevádzky, pretože sa to historicky nikdy nestalo. Boli sme v neznámej situácii, v ktorej bol však celý fach. No od začiatku sme sa so situáciou, ktorá nastala, snažili vyrovnať tak, aby sme jednak chránili našich zamestnancov, ale mysleli sme aj na to, ako pomôcť našim zákazníkom a partnerom z oblasti gastronómie, aby sa aj oni so situáciou vedeli vysporiadať. Aj keď to bolo náročné, snažili sme sa na to pozerať pozitívne a tak, že sme v tom všetci spoločne. Programy pomoci a rôzne opatrenia sme koncipovali tak, aby sme ako firma vnímajúca celkovú zodpovednosť boli schopní ukázať to a pomôcť.

Ak ste zaviedli nové či prenastavili procesy fungovania, zostali niektoré aj po skončení krízy?
Podnikom sme vykompenzovali všetky sudy a tanky piva tak, aby finančné straty na ich strane boli čo najmenšie. Investovali sme to toho okolo dvoch miliónov eur. Dôležité bolo aj to, že sme našim zamestnancom okrem ochranných pomôcok aj v čase ekonomickej neistoty splnili to, čo sme sľúbili. To znamená, že sme vyplácali odmeny, v rámci plánu zvyšovali platy a s našimi ľuďmi sme boli od úplného začiatku. To, že sme boli na ich strane, sa ukázalo v čase krízy ako kľúčové. Aj tu fungoval pocit, že sme v tom spoločne. Tak ako sme my podporili zamestnancov, aj my sme potrebovali, aby nás podporili oni. Od výroby piva po jeho distribúciu do podnikov sa proces nezastavil. Potrebovali sme, aby nám pomohli ľudia, ktorí aj napriek situácii boli v teréne. Bola to vzájomná pomoc.

Smerom k HORECA segmentu sme vnímali, že je potrebné pomôcť im zvládnuť vzniknutú situáciu, a tak sme sa spojili s ostatnými hráčmi na trhu v rámci združení pivovarov na Slovensku a usporiadali sme kampaň Podpor svoj pub. Ambíciou bolo jednak upozorniť na situáciu a tiež vyzbierať finančné prostriedky v čase, keď bolo fungovanie obmedzené. Inovácií a procesov, ktoré sme zaviedli v rekordnom čase, bolo na takú veľkú firmu, akou sme, pomerne dosť. Zvládli sme to aj vďaka otvorenosti ľudí a ich ochote pracovať s nasadením.

Aké kroky ste urobili po návrate do normálneho fungovania?
Snažili sme sa čo najviac komunikovať a naspäť do podnikov pritiahnuť čo najviac spotrebiteľov. To bolo cieľom kampane Prvé na Prazdroj. Išlo o to, že sme čo najskôr chceli pomôcť naštartovať ekonomiku.

Komunikácia ktorej značky z vášho portfólia bola spotrebiteľom najsympatickejšia?
Všetky naše značky sa aj v čase, keď sme boli doma, snažili sprostredkovať nejakú emóciu alebo zážitok a ukázať ľuďom, že Plzeňský Prazdroj je s nimi. Využívali sme na to rôzne online nástroje a musím povedať, že komunikácia všetkých značiek bola vnímaná veľmi pozitívne.

Pri Slovensku si dovolím tvrdiť, že najsilnejšia bola komunikácia značky Šariš. Pozitívnu spätnú väzbu máme na kampaň Ľudia s iskrou, kde sme ukázali komunitu ľudí, ktorá si môže navzájom pomáhať. Jednoducho to mnohých chytilo za srdce.

V komunikácii ste však pokračovali aj po kríze.
Áno, mali sme presne nastavený plán, ako budeme v čase krízy a aj pri postupnom uvoľňovaní opatrení postupovať a aké aktivity budeme spúšťať. Napríklad projekt Roztočme Slovensko zahŕňal nielen typickú marketingovú a spotrebiteľskú aktiváciu, ale kombinovali sme ho s CSR programami, ktoré sme mali pripravené. Ak hovoríme konkrétne o Šariši, zdvojnásobili sme na tento rok sumu v grantovom programe Šariš ľuďom a taktiež sme jeho záber rozšírili o projekty podporujúce práve návrat k spoločenskému životu. Okrem toho sa doň zvyknú prihlasovať projekty, ktoré podporujú udržateľnosť a ochranu životného prostredia, prispievajú k obnove turistických atrakcií regiónu alebo sú nejako späté s východoslovenským folklórom a tradíciami. Práve v týchto dňoch sa do online hlasovania môže zapojiť aj verejnosť, ktorá môže rozhodnúť o špeciálnej prémii pre jeden z projektov.

Môžeme teda tvrdiť, že vplyvom pandémie ste sa viac zamerali na CSR projekty a spoločenskú zodpovednosť?
Áno, motivovalo nás to k viacerým zmenám, ktoré sa odrazili na zadefinovaní celkovej novej stratégie firmy. Je však dôležité doplniť, že Prazdroj má svoju stratégiu udržateľnosti dlhodobo ako jeden z hlavných pilierov podnikania, v rámci ktorého má stanovené ambiciózne ciele, ktoré neustále vyhodnocuje.

Prečo ste sa rozhodli pozmeniť prístup firmy?
Úmysel ešte väčšieho zamerania firmy na zodpovedné podnikanie nám potvrdila pandémia. Z hľadiska stratégie aj jednotlivých značiek sme prehodnotili hodnotový rámec, ktorý Plzeňský Prazdroj v podnikaní má. Utvrdili sme sa v tom, že sme nastúpili na správnu cestu a aj z tohto dôvodu chceme posilniť aktivity a zameranie firmy na oblasť udržateľnosti a spoločenskej zodpovednosti.
Situácia vo svete nám ukazuje, že ako spoločnosť musíme byť pokornejší a zodpovednosť našej firmy spočíva aj v tom, že môžeme hrať hlavnú rolu v dôležitých témach. Dovolím si tvrdiť, že môžeme ukazovať smer vo viacerých oblastiach.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 63% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.