Plzeňský Prazdroj pandémia motivovala k ešte väčšiemu zameraniu na spoločensky zodpovedné a udržateľné podnikanie a dôraz na kvalitné a vyvážené prostredie pre zamestnancov. Pavlína Kalousová, riaditeľka firemných vzťahov a komunikácie na Slovensku a v Čechách, približuje novú stratégiu spoločnosti, jej hlavné body a hodnotí výzvy, ktoré gastro segmentu prvý polrok priniesol.
Ako ste prežívali prvý polrok 2020? Ako pandémiu zvládol Plzeňský Prazdroj?
Pandémia nás zaskočila všetkých. V našom segmente sme si nevedeli predstaviť, že sa zo dňa na deň zatvoria všetky reštaurácie a prevádzky, pretože sa to historicky nikdy nestalo. Boli sme v neznámej situácii, v ktorej bol však celý fach. No od začiatku sme sa so situáciou, ktorá nastala, snažili vyrovnať tak, aby sme jednak chránili našich zamestnancov, ale mysleli sme aj na to, ako pomôcť našim zákazníkom a partnerom z oblasti gastronómie, aby sa aj oni so situáciou vedeli vysporiadať. Aj keď to bolo náročné, snažili sme sa na to pozerať pozitívne a tak, že sme v tom všetci spoločne. Programy pomoci a rôzne opatrenia sme koncipovali tak, aby sme ako firma vnímajúca celkovú zodpovednosť boli schopní ukázať to a pomôcť.
Ak ste zaviedli nové či prenastavili procesy fungovania, zostali niektoré aj po skončení krízy?
Podnikom sme vykompenzovali všetky sudy a tanky piva tak, aby finančné straty na ich strane boli čo najmenšie. Investovali sme to toho okolo dvoch miliónov eur. Dôležité bolo aj to, že sme našim zamestnancom okrem ochranných pomôcok aj v čase ekonomickej neistoty splnili to, čo sme sľúbili. To znamená, že sme vyplácali odmeny, v rámci plánu zvyšovali platy a s našimi ľuďmi sme boli od úplného začiatku. To, že sme boli na ich strane, sa ukázalo v čase krízy ako kľúčové. Aj tu fungoval pocit, že sme v tom spoločne. Tak ako sme my podporili zamestnancov, aj my sme potrebovali, aby nás podporili oni. Od výroby piva po jeho distribúciu do podnikov sa proces nezastavil. Potrebovali sme, aby nám pomohli ľudia, ktorí aj napriek situácii boli v teréne. Bola to vzájomná pomoc.
Smerom k HORECA segmentu sme vnímali, že je potrebné pomôcť im zvládnuť vzniknutú situáciu, a tak sme sa spojili s ostatnými hráčmi na trhu v rámci združení pivovarov na Slovensku a usporiadali sme kampaň Podpor sv...
Zostáva vám 85% na dočítanie.