Epica Awards je medzinárodná súťaž, v ktorej práce hodnotia šéfredaktori z desiatok svetových časopisov a webov o reklame. Je to jediná súťaž nezostavujúca špecializovanú porotu.
Striebro pribudlo agentúre za prácu pre Telekom. V kategórii Humour in Advertising zaujal hodnotiacich televízny spot zo série Nekonečné dáta.
TRIAD mal vo finále troch nominantov, všetkých premenil na kov. Zlato v kategórii Financial Services a strieborné ocenenie v kategóriách Consumer Direct a Online Ads si z medzinárodnej súťaže odnáša VÚB šetrič pre VÚB banku.
Wiktor Leo Burnett za práce Reklamy z vašej obývačky a Muky kov nezískal. Nepodarilo sa to ani Effectivity a ich kampani Pa a Pi. Do agentúry roka si napriek tomu pripisujú body za shortlisty.
Tri najvyššie ocenenia Grand Prix Print, Grand Prix PR a Grand Prix Film získal The Moldy Whopper. Kampaň, ktorú pripravovala trojica agentúr David Miami, INGO a Publicis pre klienta Burger King, mala upozorniť, že sa reťazec s rýchlym občerstvením zbavuje konzervantov. Aby to dal jasne najavo, ukázal proces plesnivenia hamburgera. Kľúčovým v kampani bolo video, v ktorom je zachytený 34 dňový proces hnitia najznámejšieho Whopperu. Reklamu ukončí slogan The beauty of no artificial preservatives, čo znamená Krása bez pridaných konzervantov.
Na vizuáloch je hamburger zobrazený rovnako nelichotivo ako v závere videa.
Do Epica Awards sa prihlásilo celkovo 1980 prác z 58 krajín. Najvyšší počet prihlášok pochádzal z Ruska a Nemecka. Kompletnú ukážku víťazných prác si môžete pozrieť na oficiálnej stránke Epica Awards 2020.
Minulý rok boli na Epica Awards ocenené dve slovenské agentúry. TRIAD premenil shortlist na strieborné ocenenie, ktoré získal v kategórii Communication & Public Services za kampaň Tváre Slobody pre klienta O2. Agentúra Wiktor Leo Burnett si zo súťaže odniesol bronz za Dress Release pre Poštovú banku v kategórii Business to Business Direct.