Epica Awards je medzinárodná súťaž, v ktorej práce hodnotia šéfredaktori z desiatok svetových časopisov a webov o reklame. Je to jediná súťaž nezostavujúca špecializovanú porotu.
Pokiaľ na súťaži uspejú slovenské agentúry, pripisujú si body do Agentúry roka. Za nomináciu dostanú 85 bodov, bronz je za 200 bodov a striebro za 400 bodov. Zlaté ocenenie má hodnotu 600 bodov a najvyššie ocenenie Grand Prix 700 bodov.
V aktuálnom ročníku sa na shortlist súťaže dostali štyri agentúry zo Slovenska. Najviac želiezok v ohni (štyri) mala MUW Saatchi & Saatchi, ktorej sa podarilo premeniť ich na tri ocenenia. Kampaň Maratónske psy pre ČSOB uspela v dvoch kategóriách Recreation & Leisure a Coroporate Image, v oboch boli ocenené bronzom.
Striebro pribudlo agentúre za prácu pre Telekom. V kategórii Humour in Advertising zaujal hodnotiacich televízny spot zo série Nekonečné dáta.
TRIAD mal vo finále troch nominantov, všetkých premenil na kov. Zlato v kategórii Financial Services a strieborné ocenenie v kategóriách Consumer Direct a Online Ads si z medzinárodnej súťaže odnáša VÚB šetrič pre VÚB banku.
Wiktor Leo Burnett za práce Reklamy z vašej obývačky a Muky kov nezískal. Nepodarilo sa to ani Effectivity a ich kampani Pa a Pi. Do agentúry roka si napriek tomu pripisujú body za shortlisty.
Tri najvyššie ocenenia Grand Prix Print, Grand Prix PR a Grand Prix Film získal The Moldy Whopper. Kampaň, ktorú pripravovala trojica agentúr David Miami, INGO a Publicis pre klienta Burger King, mala upozorniť, že sa reťazec s rýchlym občerstvením zbavuje konzervantov. Aby to dal jasne najavo, ukázal proces plesnivenia hamburgera. Kľúčovým v kampani bolo video, v ktorom je zachytený 34 dňový proces hnitia najznámejšieho Whopperu. Reklamu ukončí slogan The beauty of no artificial preservatives, čo znamená Krása bez pridaných konzervantov.
Na vizuáloch je hamburger zobrazený rovnako nelichotivo ako v závere videa.
Do Epica Awards sa prihlásilo celkovo 1980 prác z 58 krajín. Najvyšší počet prihlášok pochádzal z Ruska a Nemecka. Kompletnú ukážku víťazných prác si môžete pozrieť na oficiálnej stránke Epica Awards 2020.
Minulý rok boli na Epica Awards ocenené dve slovenské agentúry. TRIAD premenil shortlist na strieborné ocenenie, ktoré získal v kategórii Communication & Public Services za kampaň Tváre Slobody pre klienta O2. Agentúra Wiktor Leo Burnett si zo súťaže odniesol bronz za Dress Release pre Poštovú banku v kategórii Business to Business Direct.