Epica Awards je svetová súťaž, ktorá ako jediná nezostavuje špecializovanú porotu, ale ceny za kreativitu v reklame udeľujú šéfredaktori z desiatok svetových časopisov a webov o reklame.
V ročníku 2020 na medzinárodnej súťaži zabodovali štyri agentúry.
Najviac (štyroch) nominantov na kov má MUW Saatchi & Saatchi. Porotu Epica Awards zaujali v dvoch kategóriách Maratónske psy, reklama o neobmedzených dátach pre Telekom a The Auschwitz Report- promo k filmu Správa pre DNA Production.
TRIAD premenil na shostlisty tri práce, všetky pre klienta VÚB za prácu VÚB Šetrič.
Možnosť dvoch výhier si prácami Muky a Reklamy z vašej obývačky zabezpečil WIktor Leo Burnett.
Efectivity POWERED BY PUBLICIS zabojuje na Epica Awards s kampaňou Pa a Pi.
Do Epica Awards sa prihlásilo 1980 prác z 58 krajín. Najvyšší počet prihlášok pochádzalo z Ruska a Nemecka. Kompletný zoznam shortlistov si môžete pozrieť na oficiálnej stránke súťaže.
Víťazi zlata a Grand Prix budú uvedení na špeciálnom online ceremoniáli 17. decembra. Strieborní a bronzoví víťazi budú zverejnení na webových stránkach Epica Awards nasledujúci deň, 18. decembra.
Minulý rok boli na Epica Awards ocenené dve slovenské agentúry. TRIAD premenil shortlist na strieborné ocenenie, ktoré získal v kategórii Communication & Public Services za kampaň Tváre Slobody pre klienta O2. Agentúra Wiktor Leo Burnett si zo súťaže odnáša bronz za Dress Release pre Poštovú banku v kategórii Business to Business Direct.