Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
01.04.2021, 08:00

Päť kľúčových trendov pre budúce eventy

Bodovať budú značky, ktoré nám aj v našich domovoch vedia poskytnúť originálne zážitky.

Päť kľúčových trendov pre budúce eventy
Zdroj: 27Names

Aj v tomto roku budú bodovať značky, ktoré dokážu priniesť originálne zážitky domov k ľuďom. Zhodli sa na tom experti z komunikačnej siete 27Names, ktorej členom je aj agentúra CREATIVE PRO. Práve z Bratislavy sa vysielalo prvé zo série virtuálnych podujatí 27Names Connected. Pokračovanie na tému budúcnosť eventov hostila írska agentúra Verve z Dublinu, ktorá identifikovala päť kľúčových trendov.

Zdroj: 27Names

5 kľúčových trendov

1. Home for everything (Domov ako venue)
Domov bude naďalej multifunkčným „miestom konania“ nášho života od práce až po zábavu. Až 84 percent zamestnávateľ podľa agentúry Verve predpokladá, že „práca z domu“ v určitej forme pretrvá aj po odznení pandémie. Značky, ktoré dokážu priniesť domov k ľuďom pohlcujúce zážitky, budú víťazmi aj v roku 2021. Medzi inšpiratívne prípadové štúdie patrili Secret Cinema from Haagen Dazs (Tajné kino z Häagen Dazs) a Stella Artois Hotel.

2. Craving connection (Túžba po kontakte)
Až jeden z troch opýtaných ľudí priznáva, že počas pandémie zažíva pocity sociálnej izolácie a odlúčenia od dôležitých vzťahov vo svojom živote. Práve eventy a zážitky majú hrať počas pandémie kľúčovú úlohu v budovaní komunít a pomôcť ľuďom, aby sa cítili sa v spojení s ostatnými. Medzi prípadové štúdie, ktoré túto tému pekne spracovali, patria The Sound Colleagues od Spotify či AI Chatbot.

3. Unplugging by Repluging (Odpojenie zapojením)
Odvetvie wellnessu má hodnotu 4,5 bilióna dolárov a 77 percent ľudí tvrdí, že wellness je pre nich mimoriadne alebo veľmi dôležitý. Eventový a live komunikačný priemysel preto musia hľadať spôsoby, ako zahrnúť wellness do svojich projektov. Prípadové štúdie zahŕňali aplikáciu Echoes geo-location sound walk a LuLuLemon’s interactive mirror (Interaktívne zrkadlo LuLuLemon).

4. Making a New World (Vytváranie nového sveta)
Žijeme v dobe iniciatív ako Black Lives Matter, Me Too či klímatických štrajkov a kreatívne agentúry musia hľadať cesty, ako tieto kultúrne revolúcie zmysluplne integrovať do podujatí a zážitkov. Až 74 percent spotrebiteľov očakáva od značiek, že zaujmú stanovisko k dôležitým otázkam. Názorným príkladom môžu byť projekty Animal Crossing Island od Hellmann’s či Everywhere Fashion Pop-Up od kartovej spoločnosti Visa.

5. Space to Play (Priestor na hranie)
Živé eventy sa budú meniť v závislosti od technologického pokroku, ktorý sme v posledných 12 mesiacoch zaznamenali od AI, VR, AR až po integráciu do herných platforiem. Medzi uvádzané prípadové štúdie patrili Vancouver AR Mural Festival a koncert Travisa Scotta Fortnite.

Agentúry združené v 27Names sú optimistické v tom, že eventové odvetvie vyjde z pandémie silnejšie vďaka mnohým inováciám a technológiám, ktoré adaptovalo za posledný rok. Medzi pozvanými spíkrami vystúpili napríklad Dries Mahieu z belgickej agentúry The Oval Office, Corie Hawkins zo spoločnosti Google a Philipp Bodzenta z rakúskej pobočky Coca-Cola, ktorí predstavili, ako sa vzhľadom na pandémiu formovala ich komunikačná stratégia.

Zdroj: 27Names

​27Names združuje najlepšie nezávislé live komunikačné agentúry z celej Európy. Ich poslaním je umožniť svojim partnerom prosperovať podporou spolupráce, inovácií a tvorivosti. Klientom ponúka viac ako 500 najlepších európskych značiek a expertov na live komunikáciu v 20 krajinách. Spolumajiteľom a partnerom 27NAMES sú na Slovensku CREATIVE PRO Bratislava a CREATIVE PRO Košice.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.