Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
31.05.2021, 14:54

Monika Farkašová: To najťažšie na Young Lions? Odolať pochybovaniu, či nápad stojí za to

Predstavujeme mladé talenty slovenskej reklamy - víťazov Young Lions.

Monika Farkašová: To najťažšie na Young Lions? Odolať pochybovaniu, či nápad stojí za to
Zdroj: archív

Monika Farkašová vyhrala v tohtoročnej súťaži mladých kreatívcov Young Lions tretie miesto v kategórii Digital, ale aj prvé miesto v kategórii Media. Tu bodovala spolu s Jakubom Svetlíkom. Najvyššie, zlaté ocenenie, spoločne získali za prácu Helpi Truck. Monika Farkašová pracuje ako stratég v agentúre dotcom advertising a takto reagovala na naše otázky.

Prečo ste sa prihlásili do súťaže Young Lions? A s akými očakávaniami?
Rada robím veci, ktoré ma strašia. Napríklad vstávanie do práce po troch hodinách spánku po odovzdaní kategórie Media:). Ale samozrejme, každá takáto vec na konci utrpenia stojí za to.

Čo si zo súťaže odnesiete?
Že ešte viac obdivujem svojich spolubojovníkov Svetlíka, Danadu a Katu Chudú. Za to, čo sme dokázali za 24 hodín vytvoriť… a že technika prestane fungovať vždy, keď to človek najmenej čaká.

Čo si pamätáte najviac z toho dňa, keď ste mali vypracovať zadanie? Čo bolo pre vás najťažšie a čo naopak, najľahšie?
Najlepší bol ten pocit, keď viete, že toto je "tá" idea. Najťažšie bolo odolať pochybovaniu, či nápad stojí za to alebo naopak, či nie je príliš cez čiaru.

Aké očakávania máte od Cannes?
Kov, akejkoľvej farby.

Prečo robíte v reklame, v oblasti komunikácie? Čo vás na tom najviac baví?
Je to zatiaľ pre mňa jediný spôsob ako dať mojim vnútorným myšlienkam zmysel. Plus na našom strategickom oddelení v dotcome radi srandujeme, že kde inde ako v reklame by nám, stratégom, platili za to, že deň trávime premýšľaním.

Čo by ste robili, ak by ste nerobili v reklame?
Mala by som Taco food truck odstavený na parkovisku na Venice Beach alebo na rohu W53 a 5th Ave, hneď vedľa Múzea moderného umenia. Dosť podrobná predstava, čo? Asi nad tým príliš často premýšľam.

Ktorá práca v reklame vás v poslednom období oslovila najviac?
Minuty nebo život od McCann Prague, na Clio Awards #WombStories od BBDO a The Offline playlist pre New Orleans Tourism - výborné spojenie dát, digitálu a živého príbehu.

Najlepšia rada, akú ste kedy dostali a od koho?
Keď nechceme robiť tento album, tak ho nerobme - Horkýže Slíže v podaní Mareka Kabáta. A rád mi to pripomína vždy, keď sa nútim do vecí, z ktorých mám zlý pocit.

Kritika, ktorá vás najviac posunula? Respektíve, čo vás vo vašej práci najviac posúva?
Najväčší kritici v mojich očiach sú moji najbližší priatelia a môj otec, čiže čokoľvek, čo oni povedia. A tiež ma dokáže posunúť zamračený pohľad Peťa Urbanca a naše nekonečné rozhovory o tom, ako veci robiť lepšie.

Pre akého klienta by ste chceli pracovať?
Gucci, kvôli odvahe nepoddať sa trendom, konzistentnosti komunikácie a vizuálnemu pornu.

Doplňte: Mám rada reklamu, ktorú...
Robia ľudia značkám bez toho, aby si to uvedomovali. 

Váš najlepší status na sociálnych sieťach, ktorý vás najlepšie vystihuje?
Neexistuje momentálne nič, čo by ma vystihovalo viac ako Ne_viditeľné.

Monika Farkašová spoločne s Jakubom Svetlíkom budú reprezentovať mladých slovenských kreatívcov na medzinárodnom Cannskom kole súťaže Young Lions v kategórii Media, a to už 7. júna.

O súťaži Young Lions Slovakia
Young Lions Slovakia je národným kolom prestížnej medzinárodnej súťaže Young Lions Competition, ktorá je štandardne súčasťou medzinárodného festivalu Cannes Lions. Víťazstvo v národnom kole súťaže slúži ako nominácia do medzinárodného kola v Cannes.

Partneri súťaže:
Design - Slovenské centrum dizajnu
Digitál - Slovenská sporiteľňa
Media  - AMA
Film - Slovak Telekom
Marketers - O2 Slovakia
PR - Klub reklamných agentúr Slovenska
Print - Heineken Slovensko

Mediálny partner: Shutterstock

Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.