Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
06.04.2017, 11:34

Pepsi má najhoršiu reklamu roka. Najprv valcovala internet, potom ju stiahli

Okrem odbornej kritiky má reklama už aj paródie.

Pepsi má najhoršiu reklamu roka. Najprv valcovala internet, potom ju stiahli
Zdroj: youtube.com

Pepsi, ktorá je známa tým, že kreativitu vyrába vo vlastnom newyorskom štúdiu in-house, prišla v týchto dňoch s reklamou, ktorá sa príliš neohriala. Po vlne kritiky a výsmešných komentárov sa reklamu rozhodli stiahnuť.

Do spotu si najali super modelku Kendall Jenner. Tá odhodí porochňu a pridá sa do davu ľudí, ktorí pochodujú za rovnosť a lásku v spoločnosti. To však nie je všetko. V úplnom závere podá plechovku Pepsi jednému z policajtov. A to už nenechalo v pokoji časť americkej populácie. Pozrite si spot.

Spot si vyslúžil zatiaľ najväčšiu kritiku v tomto roku. Nielen samotní ľudia, ktorým prišiel nápad podať plechovku policajtovi „odtrhnutý od reality“, ale aj samotné agentúry sa mali potrebu vyjadriť. Napríklad Wieden + Kennedy sa na svojom Twitteri pýtal, či ide o najhoršiu reklamu vôbec.

Zástupcovia značky nemali v týchto dňoch jednoduchú úlohu. Po vlne kritiky sa ospravedlnili a oznámili, že spot sťahujú z obehu. Ten mal byť airovaný v televízii a online, uvádza sa na portáli adage.

Rovnako uvádzajú, že vedúci newyorského štúdia chválil reklamu na svojom Twitteri, avšak svoj príspevok už stiahol. Stálo v ňom: Som veľmi hrdý na prácu, ktorú urobilo štúdio pre Pepsi. (vďakabohu za screen-grabberov). A svoj príspevok zmazala aj matka Kendall Jenner, ktorá ďakovala Pepsi za to, že si vybrala tvár jej dcéry do najnovšej kampane.

U nás si spot a jeho „kvalitu“ všimol Richard Mareček, stratég v agentúre Mayer McCann Erickson, ktorý sa nedávno spolu s ostatnými odborníkmi vyjadroval k tomu, či má mať značka názor na spoločenské témy. Richard na svojom Facebooku prirovnal spot k „úplnej umeline“.

A na Buzzfeed nájdete paródie, ktoré už stihli vzniknúť. Väčšina z nich reaguje na moment, keď Kendall ponúkne policajtovi Pepsi. Nuž, na obzore máme najnovšie meme, ktoré nás bude sprevádzať do konca roka v najrôznejších podobách. Tešíme sa, ako dostane do emotikonov, ako sa to podarilo Kim Kardashian. 

Či ide o dôsledok nedostatočnej kvalifikovanosti in-house agentúry, ktorá pre Pepsi spot pripravila, ťažko povedať. In house štúdio funguje na podobnom princípe ako u nás O2, ktorý takto využíva služby Olivera, čo je globálna in house agentúra. Jej úlohou je najímať potrebný personál pre jednotlivé značky. O tom, ako fungujú a prečo je lepšie mať in house agentúru, než si najímať externú, sme sa rozprávali s Milanom Šemelákom.


Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.