youtube.com
StoryEditor

Pepsi má najhoršiu reklamu roka. Najprv valcovala internet, potom ju stiahli

06.04.2017, 11:34
Autor:
ebeb
Okrem odbornej kritiky má reklama už aj paródie.

Pepsi, ktorá je známa tým, že kreativitu vyrába vo vlastnom newyorskom štúdiu in-house, prišla v týchto dňoch s reklamou, ktorá sa príliš neohriala. Po vlne kritiky a výsmešných komentárov sa reklamu rozhodli stiahnuť.

Do spotu si najali super modelku Kendall Jenner. Tá odhodí porochňu a pridá sa do davu ľudí, ktorí pochodujú za rovnosť a lásku v spoločnosti. To však nie je všetko. V úplnom závere podá plechovku Pepsi jednému z policajtov. A to už nenechalo v pokoji časť americkej populácie. Pozrite si spot.

Spot si vyslúžil zatiaľ najväčšiu kritiku v tomto roku. Nielen samotní ľudia, ktorým prišiel nápad podať plechovku policajtovi „odtrhnutý od reality“, ale aj samotné agentúry sa mali potrebu vyjadriť. Napríklad Wieden + Kennedy sa na svojom Twitteri pýtal, či ide o najhoršiu reklamu vôbec.

Zástupcovia značky nemali v týchto dňoch jednoduchú úlohu. Po vlne kritiky sa ospravedlnili a oznámili, že spot sťahujú z obehu. Ten mal byť airovaný v televízii a online, uvádza sa na portáli adage.

Rovnako uvádzajú, že vedúci newyorského štúdia chválil reklamu na svojom Twitteri, avšak svoj príspevok už stiahol. Stálo v ňom: Som veľmi hrdý na prácu, ktorú urobilo štúdio pre Pepsi. (vďakabohu za screen-grabberov). A svoj príspevok zmazala aj matka Kendall Jenner, ktorá ďakovala Pepsi za to, že si vybrala tvár jej dcéry do najnovšej kampane.

U nás si spot a jeho „kvalitu“ všimol Richard Mareček, stratég v agentúre Mayer McCann Erickson, ktorý sa nedávno spolu s ostatnými odborníkmi vyjadroval k tomu, či má mať značka názor na spoločenské témy. Richard na svojom Facebooku prirovnal spot k „úplnej umeline“.

A na Buzzfeed nájdete paródie, ktoré už stihli vzniknúť. Väčšina z nich reaguje na moment, keď Kendall ponúkne policajtovi Pepsi. Nuž, na obzore máme najnovšie meme, ktoré nás bude sprevádzať do konca roka v najrôznejších podobách. Tešíme sa, ako dostane do emotikonov, ako sa to podarilo Kim Kardashian. 

Či ide o dôsledok nedostatočnej kvalifikovanosti in-house agentúry, ktorá pre Pepsi spot pripravila, ťažko povedať. In house štúdio funguje na podobnom princípe ako u nás O2, ktorý takto využíva služby Olivera, čo je globálna in house agentúra. Jej úlohou je najímať potrebný personál pre jednotlivé značky. O tom, ako fungujú a prečo je lepšie mať in house agentúru, než si najímať externú, sme sa rozprávali s Milanom Šemelákom.


01 - Modified: 2021-10-18 13:19:55 - Feat.: - Title: Na fenomén Squid Game naskočili už aj známe značky. Svoje logá pridávajú medzi symboly seriálu 02 - Modified: 2020-03-11 11:41:51 - Feat.: - Title: Pepsi kupuje výrobcu energetických nápojov Rockstar 03 - Modified: 2019-12-17 08:01:55 - Feat.: - Title: Pepsi spustila vianočnú elfskú kampaň 04 - Modified: 2018-06-01 11:05:44 - Feat.: - Title: Pepsi štartuje kampaň pre všetky generácie 05 - Modified: 2017-12-20 17:50:33 - Feat.: - Title: Ronaldo na fotke pre Nike v mikine Adidas, Tesco Vianoce s moslimami a ďalšie nepodarky v reklamách
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. november 2024 04:51