Pepsi, ktorá je známa tým, že kreativitu vyrába vo vlastnom newyorskom štúdiu in-house, prišla v týchto dňoch s reklamou, ktorá sa príliš neohriala. Po vlne kritiky a výsmešných komentárov sa reklamu rozhodli stiahnuť.
Do spotu si najali super modelku Kendall Jenner. Tá odhodí porochňu a pridá sa do davu ľudí, ktorí pochodujú za rovnosť a lásku v spoločnosti. To však nie je všetko. V úplnom závere podá plechovku Pepsi jednému z policajtov. A to už nenechalo v pokoji časť americkej populácie. Pozrite si spot.
Spot si vyslúžil zatiaľ najväčšiu kritiku v tomto roku. Nielen samotní ľudia, ktorým prišiel nápad podať plechovku policajtovi „odtrhnutý od reality“, ale aj samotné agentúry sa mali potrebu vyjadriť. Napríklad Wieden + Kennedy sa na svojom Twitteri pýtal, či ide o najhoršiu reklamu vôbec.
Zástupcovia značky nemali v týchto dňoch jednoduchú úlohu. Po vlne kritiky sa ospravedlnili a oznámili, že spot sťahujú z obehu. Ten mal byť airovaný v televízii a online, uvádza sa na portáli adage.
Rovnako uvádzajú, že vedúci newyorského štúdia chválil reklamu na svojom Twitteri, avšak svoj príspevok už stiahol. Stálo v ňom: Som veľmi hrdý na prácu, ktorú urobilo štúdio pre Pepsi. (vďakabohu za screen-grabberov). A svoj príspevok zmazala aj matka Kendall Jenner, ktorá ďakovala Pepsi za to, že si vybrala tvár jej dcéry do najnovšej kampane.
U nás si spot a jeho „kvalitu“ všimol Richard Mareček, stratég v agentúre Mayer McCann Erickson, ktorý sa nedávno spolu s ostatnými odborníkmi vyjadroval k tomu, či má mať značka názor na spoločenské témy. Richard na svojom Facebooku prirovnal spot k „úplnej umeline“.
A na Buzzfeed nájdete paródie, ktoré už stihli vzniknúť. Väčšina z nich reaguje na moment, keď Kendall ponúkne policajtovi Pepsi. Nuž, na obzore máme najnovšie meme, ktoré nás bude sprevádzať do konca roka v najrôznejších podobách. Tešíme sa, ako dostane do emotikonov, ako sa to podarilo Kim Kardashian.
Či ide o dôsledok nedostatočnej kvalifikovanosti in-house agentúry, ktorá pre Pepsi spot pripravila, ťažko povedať. In house štúdio funguje na podobnom princípe ako u nás O2, ktorý takto využíva služby Olivera, čo je globálna in house agentúra. Jej úlohou je najímať potrebný personál pre jednotlivé značky. O tom, ako fungujú a prečo je lepšie mať in house agentúru, než si najímať externú, sme sa rozprávali s Milanom Šemelákom.