Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
26.04.2018, 13:31

Vlci, Semafor aj Hotel skončili. Ako sa im darilo?

Tri seriály televízie JOJ dospeli do finále. Vystrieda ich Za sklom a Všetko čo mám rád.

Vlci, Semafor aj Hotel skončili. Ako sa im darilo?
Zdroj: TV JOJ, koláž Stratégie

V utorok sa zavŕšili osudy hrdinov seriálu Semafor, v stredu večer dospeli do finále Vlci aj Hotel. Dve seriálové novinky tohto roka – Semafor  a Hotel – budú pokračovať v ďalších sériách, pre Vlkov je to definitívny koniec. Ako sa trom tohtoročným novinkám televízie JOJ darilo?

Dramatický 40-dielny seriál Vlci uviedla JOJ na obrazovky 2. januára rovno dvoma časťami za sebou, pričom v prvej vypustila aj reklamné brejky. Seriál sa uviedol sľubne. Pri prvej epizóde bolo pri obrazovkách 588-tisíc divákov nad 12 rokov a televízia dosiahla sledovanosť 9,1 percenta a podiel 21,5 percenta v mladšej cieľovej skupine 12-54. Druhá časť si pripísala mierne nižšiu sledovanosť 8,7 percenta s rovnakým podielom, pozrelo si ju 563-tisíc divákov. JOJ vysielala seriál dvakrát do týždňa, v utorok a stredu v prime time.

​Postupne však divácky záujem záujem ochaboval a už na konci januára klesli výkony seriálu na ratingy okolo 5 percent pri podieloch na úrovni 15 percent. Posledná januárová epizóda prekročila len tesne 12 percent. Televízia zareagovala zmenou nasadenia seriálu a vysielala ho len v utorok dvoma časťami za sebou. Diváci postupne odchádzali a Vlci uzavreli február s priemernou sledovanosťou 4,2 percenta a podiele pod 13 percentami v cieľovej skupine divákov 12-54 rokov. Na seriál nasadený v prime time je to veľmi slabý výkon.

Televízia Vlkov presunula z prime time do druhého večerného pásma, kde ho už dovysielala. V marci spadla sledovanosť seriálu na priemerný rating 3,1 percenta a podiel 13,3 percenta, v apríli sa prepadol až na rating okolo 2 percent s podielom 11 percent.

Včerajšia finálna epizóda si pripísala 2,9 percentnú sledovanosť s podielom 10,4 percenta. Zo seriálu, do ktorého vkladala televízia veľké nádeje a mal ambíciu byť ťahákom sezóny, sa stal problematický projekt, ktorý bol už po pár epizódach sklamaním.

Pod 40-dielnu ságu Vlci sa podpísala kreatívna producentka Danica Hričová, ktorá pre TV JOJ realizovala aj seriály Divoké kone, ZOO či Pravú tvár, režisér Matúš Libovič (Profesionáli, Atletiko Cvernofka, Chlapi neplačú, Kukučka alebo Búrlivé víno), hudbu skomponovala Ľubica Čekovská. Seriál sa nakrúcal v kaštieli vo Vozokanoch a v dedinke Doľany. V hlavných úlohách sa predstavili Daniel Žulčák, Natália Germániová a Ivan Krúpa.

Nenaplnené ambície

Druhým pôvodným seriálom, ktorý v stredu dospel do finále, bola 8-dielna séria Hotel. Romantický seriál vznikol, rovnako ako Vlci, pod taktovkou kreatívnej producentky Danici Hričovej. ​Režisérom seriálu bol Michal Kollár, ktorý má na konte filmy ako Dom či Červený kapitán. Hotel, ktorý vznikal v rokoch 2016 až 2017, bol jeho prvým televíznym seriálom pre komerčnú televíziu. ​Televízia JOJ začala s nakrúcaním ešte v lete 2016 v priestoroch Budmerického kaštieľa. Pôvodne plánovala jednu sériu s ôsmimi časťami, neskôr k nim pribudla aj druhá séria, tiež s ôsmimi epizódami.

​Hotel odštartoval na začiatku apríla po skončení úspešných Prázdnin. Televízia seriál nasadila, rovnako ako Prázdniny, dvakrát do týždňa. V stredu seriál doplnili Vlci a v piatok Veľký balík.

Novinka však napriek silnej kampani nepritiahla divákov k obrazovkám. Prvá epizóda si pripísala v cieľovej skupine 12-54 sledovanosť len 5,5 percenta s podielom 16,7 percenta. Napriek tomu bola pre JOJ najsledovanejšou nespravodajskou reláciou dňa v tejto cieľovej skupine. Seriál však neohrozil ani piatkové Milenky na Markíze a výraznejšie sa nepresadil ani voči stredajšej Chart Show, ktorá v tejto sezóne nedosahuje výkony predošlej.

Finálna epizóda Hotela skončila na číslach, ktoré dosahovala počas celého vysielania. Pripísala si sledovanosť 5,1 percenta s podielom 15,7 percenta v skupine divákov 12-54 rokov.

Zdroj: TV JOJ

Semafor doblikal

Trojicu seriálov, ktoré dospeli v tomto týždni do finále, uzatvára Semafor. Vznikol podľa zahraničného formátu pod taktovkou režiséra Petra Begányiho (Naši, 1890). Napriek humoru a hereckému obsadeniu na divákov nezafungoval. Po prvej epizóde, ktorá dosiahla svoje maximum na úrovni 8,1 percenta pri podiele tesne nad 22 percentami, jeho sledovanosť klesala. Prvých šesť marcových častí si pripísalo priemerný rating 6,5 percenta a podiel necelých 19 percent. Posledná odvysielaná epizóda si pripísala len 3,5 percentnú sledovanosť s podielom tesne nad 10 percentami. Diváci uprednostnili finále hokejovej Tipsport ligy na Jednotke.

Semafor a Hotel budú pokračovať na obrazovkách JOJ v ďalších sériách, termín ich uvedenia zatiaľ nie je známy. O výkonoch ostatných seriálových projektov, ktoré televízie uviedli v tomto roku, si môžete prečítať v aprílovom čísle magazínu Stratégií, ktoré je práve v predaji.

Od budúceho týždňa dostanú v programovej štruktúre priestor nové projekty. Vráti sa druhá séria odloženej kriminálky Za sklom. Televízia JOJ ju nasadí, rovnako ako ostatné seriály v tomto roku, dvakrát do týždňa - v utorok a stredu. V piatok odštartuje nová sezóna hudobno-zábavnej šou Všetko čo mám rád spolu so špeciálom s Anderom. Pondelky a štvrtky naďalej patria Inkognitu, víkendy sú filmové.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.