Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
07.05.2018, 14:22

Tlmočník bude reprezentovať Slovensko na festivale v Cannes

Medzinárodný filmový festival v Cannes sa začne v utorok 8. mája. Slovensko sa predstaví na filmovom trhu Marché du Film.

Tlmočník bude reprezentovať Slovensko na festivale v Cannes
Zdroj: Garfield Film

V utorok 8. mája sa začne Medzinárodný filmový festival v Cannes, na ktorého filmovom trhu Marché du Film bude mať Slovensko už po pätnásty raz svoje zastúpenie v spoločnom pavilóne s Českou republikou.

Na filmovom trhu sa odprezentujú aj tri slovenské nové alebo pripravované filmy, slovenským reprezentantom v networkingovom programe Producers on the Move bude tento rok producent Peter Badač. 71. ročník prestížneho festivalu potrvá do 19. mája.

Film Martina Šulíka Tlmočník (2018) o dvoch starších pánov, ktorí cestujú krížom cez Slovensko, aby spoznali pravdu o vlastnej minulosti, mal svetovú premiéru vo februári na festivale v Berlíne. V Cannes sa predstaví na trhovej projekcii, kde si ho budú môcť pozrieť filmoví profesionáli z radov zástupcov filmových festivalov, sales agentov i distribútorov.

Na podujatí Doc Alliance Goes to Cannes sa bude prezentovať deväť pripravovaných projektov, nominovaných vybranými prestížnymi festivalmi. Slovensko v ňom bude zastúpené novým dokumentom Dubček: Všichni lidé budou bratři, ktorý vo vlastnej produkčnej spoločnosti atelier.doc pripravuje Robert Kirchhoff.

V platforme New Horizons’ Polish Days Goes to Cannes sa predstaví pripravovaný koprodukčný film Pardon režiséra Jana Jakuba Kolskeho z obdobia povojnového Poľska o rodičoch, ktorí sa po strate svojho dieťaťa pokúšajú opäť nájsť rovnováhu v živote. Slovenským koprodukčným partnerom projektu je Marek Urban zo spoločnosti sentimentalfilm, ktorý producentsky stál aj za filmom Out, minuloročnom účastníkovi canneského festivalu.

Po minuloročnom uvedení dvoch slovenských filmov Out (2017) režiséra Gyӧrgya Kristófa a Atlantída, 2003 (2017) Michala Blaška v hlavnom programe canneského festivalu, je slovenská účasť tento rok skromnejšia. Napriek tomu sa na filmovom trhu predstavia tri snímky, ktoré v medzinárodnom filmovom prostredí už zarezonovali, alebo si vo fáze prípravy aj vďaka programom a platformám z canneského filmového trhu do neho otvárajú priamu cestu.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.