Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
04.10.2019, 15:45

V septembri výrazne vzrástla návštevnosť webov televízií, spravodajské portály klesli

Poradie najsilnejších webov a prevádzkovateľov sa však nezmenilo.

V septembri výrazne vzrástla návštevnosť webov televízií, spravodajské portály klesli
Zdroj: pexels.com

V septembri slovenským webom celkovo klesla návštevnosť o 3 percentá voči predchádzajúcemu mesiacu, poradie na prvých miestach rebríčka to však neovplyvnilo. Vyplýva to z oficiálneho auditu merania návštevnosti IABmonitor.

Pokles návštevnosti sa dotkol najmä spravodajských webov, najvyššie nárasty si pripísali weby komerčných televízií. Návštevnosť webu Markíza.sk vzrástla až o 24,4 percenta na 1,27 milióna unikátnych používateľov, TVnoviny.sk si pripísali 2,5 percentný nárast a prekročili hranicu 1,4 milióna RU. Ich prevádzkovateľovi Markíze-Slovakia tak stúpla návštevnosť o 7 percent a v rebríčku prevádzkovateľov sa posunula o päť priečok vyššie na 6. miesto.

Portál Joj.sk vzrástol v septembri o 11 percent a rovnako ako Markiza.sk poskočil v rebríčku o tri priečky na 14. miesto a opäť sa zaradil za web Markiza.sk. V počte návštevníkov prekročil hranicu 1,1 milióna, pričom nad miliónovú hranicu sa dostal prvýkrát v auguste.

Weby RTVS a TA3 sa držia pod pol miliónovou hranicou, RTVS stúpla z augustových necelých 400-tisíc návštevníkov na 481-tisíc v septembri, čím sa dotiahla na TA3. Web spravodajskej televízie, naopak, medzimesačne poklesol, z 582-tisíc v auguste na 486-tisíc návštevníkov v septembri.

Poradie webov na prvých priečkach rebríčka zostáva napriek poklesu návštevnosti nezmenené. Lídrom sú Aktuality.sk, ktoré sa udržali tesne nad hranicou 2,6 milióna unikátnych návštevníkov, dvojkou je naďalej Sme.sk s 2,45 milióna používateľov a prvú trojku uzatvára Zoznam.sk s 2,26 milióna používateľov. Voči predchádzajúcemu mesiacu zaznamenalo Sme.sk pokles o 4,4 percenta, Zoznam.sk o 5,8 percenta.

Štvrtá Pluska.sk sa už neudržala nad dvojmiliónovou hranicou a september ukončila s 1,97 milióna používateľov. Piata priečka patrí HNonline.sk, ktorý po rekordnom auguste klesol o 7,5 percenta na 1,8 milióna používateľov. Rekord si nezopakoval ani DennikN.sk, ktorý v auguste zaznamenal prvýkrát viac než milión unikátnych návštevníkov. V septembri poklesol o 10 percent a mesiac uzavrel s 928-tisíc používateľmi.

TOP 20 webových portálov za september 2019:

por. zmena portál september 2019 (RU) august 2019 (RU) zmena
1. - aktuality.sk 2 600 341 2 691 224 -3,4%
2. - sme.sk 2 452 364 2 565 895 -4,4%
3. - zoznam.sk 2 258 391 2 398 200 -5,8%
4. - pluska.sk 1 972 785 2 052 724 -3,9%
5. - hnonline.sk 1 804 349 1 949 807 -7,5%
6. - heureka.sk 1 785 104 1 841 936 -3,1%
7. - pravda.sk 1 754 449 1 799 632 -2,5%
8. +1 cas.sk 1 705 380 1 707 871 -0,1%
9. -1 bazos.sk 1 704 330 1 757 407 -3,0%
10. - topky.sk 1 637 362 1 705 146 -4,0%
11. - tvnoviny.sk 1 409 189 1 375 225 2,5%
12. - dobrenoviny.sk 1 340 444 1 371 838 -2,3%
13. +3 markiza.sk 1 266 105 1 018 029 24,4%
14. +3 joj.sk 1 128 953 1 015 971 11,1%
15. -2 webnoviny.sk 1 102 755 1 204 674 -8,5%
16. +2 refresher.sk 1 006 769 1 001 785 0,5%
17. -3 azet.sk 983 950 1 032 626 -4,7%
18. -3 dennikn.sk 928 146 1 030 806 -10,0%
19. +2 dnes24.sk 881 446 815 129 8,1%
20. -1 interez.sk 870 542 875 489 -0,6%

Skokanom mesiaca je Markíza-Slovakia

V poradí najsilnejšej pätice prevádzkovateľov webových portálov nenastali napriek poklesom od 3 do 8 percent žiadne zmeny. Lídrom trhu je naďalej Ringier Axel Springer SK, od trhovej dvojky Petit Press si drží odstup 400-tisíc používateľov. Trojkou je Zoznam nasledovaný News and Media Holding a prvú päťku uzatvá MAFRA Slovakia. Skokanom mesiaca je už spomínaný prevádzkovateľ Markíza-Slovakia, ktorý sa s 1,8 milióna používateľmi posunul z 11. na 6. priečku.

por. zmena prevádzkovateľ september 2019 (RU) august 2019 (RU) zmena
1. - Ringier Axel Springer SK 2 855 952 2 954 938 -3,3%
aktuality.sk, azet.sk, bazar.sk, autobazar.eu, nehnutelnosti.sk, autobazar.sk, topreality.sk, reality.sk, autovia.sk, byty.sk, noveauto.sk, novostavby, sk, noveauta.sk, zlavy.sk
2. - Petit Press 2 452 364 2 565 895 -4,4%
sme.sk
3. - Zoznam 2 374 763 2 505 715 -5,2%
zoznam.sk, topky.sk
4. - News and Media Holding 2 248 932 2 334 911 -3,7%
pluska.sk, centrum.sk, etrend.sk, ujszo.com, plustv.sk
5. - MAFRA Slovakia 1 895 781 2 058 810 -7,9%
hnonline.sk, strategie.sk, zlacnene.sk, svetevity.sk, takurcitee.sk
6. +5 Markíza-Slovakia 1 805 893 1 689 575 6,9%
tvnoviny.sk, markiza.sk
7. -1 Heureka shopping 1 787 694 1 844 377 -3,1%
heureka.sk, kauf.sk, zoznamtovaru.sk
8. -1 Perex 1 780 772 1 830 697 -2,7%
pravda.sk, birdz.sk, avizo.sk
9. - Startitup 1 741 834 1 711 657 1,8%
interez.sk, startitup.sk, imhd.sk, emefka.sk, babskeveci.sk
10. - FPD Media 1 705 380 1 707 871 -0,1%
cas.sk

Mobily vo vedení

Používatelia pristupujú na web najčastejšie z mobilných telefónov, ich podiel tvorí takmer dve tretiny, presne to bolo v septembri 60,2 percenta. Tretina pristupuje na webové portály z počítačov, cez tablety navštevuje portály 6 percent používateľov. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.