AIMmonitor prešiel od 1. apríla pod aktualizovanú metodiku gemiusOverNight a s aktualizáciou metodiky zmenil aj názov merania z AIMmonitor na IABmonitor.
Nová metodika predstavuje podľa IAB Slovakia najnovší a najmodernejší prístup k online meraniu návštevnosti, ktoré Gemius implementoval vo všetkých krajinách realizujúcich výskum návštevnosti.
Do merania návštevnosti slovenských médií je v súčasnosti zapojených 109 domén a 46 prevádzkovateľov, medzi ktorých patria najväčší vydavatelia na Slovensku.
Aktualizovaná metodika prináša viacero noviniek, zavádza tiež platformy PC Home a PC Work, ktoré poskytnú presnejšie dáta o konzumácii obsahu.
„Možnosť získať sociodemografické dáta už po prvom dni merania je pridanou hodnotou pre agentúry z hľadiska plánovania reklamy, ale aj médiá z hľadiska predaja reklamného priestoru a sledovania zmien,” uviedla ďalšiu výhodu Daša Karpelová, výkonná riaditeľka IAB Slovakia.
Zmena metodiky sa však dotkla aj ukazovateľa RU, ktorý má v novom meraní lepšie reflektovať zmeny na trhu. Pozreli sme sa, aký vplyv mala zmena metodiky na poradie prevádzkovateľov a samotné weby.
Zmeny v rebríčku webov
V novom meraní obsadil v apríli prvú priečku spravodajský portál Aktuality, ktorému doposiaľ patrilo štvrté, prípadne tretie miesto. V apríli si pripísal 2,69 milióna návštevníkov a preskočil tak trhovú dvojku – portál Sme.
Tento nárast zapríčinil presun niektorých stránok portálu Azet, ako Živé, Noizz, či ženské magazíny Diva a Najmama pod portál Aktuality. Bývalému lídrovi rebríčka Azet tak poklesla návštevnosť z bývalých priemerných 2,6 milióna reálnych užívateľov v roku 2018 na necelých 1,2 milióna RU v apríli, čo pre web znamená 13. pozíciu.
TOP 10 webov v apríli 2019 | |||
por. | zmena voči marcu | web |
apríl 2019 (RU) |
1. | +1 | aktuality.sk | 2 690 776 |
2. | -1 | sme.sk | 2 569 801 |
3. | - | zoznam.sk | 2 438 444 |
4. | +2 | pluska.sk | 2 095 038 |
5. | - | heureka.sk | 1 901 358 |
6. | +1 | hnonline.sk | 1 873 584 |
7. | +1 | topky.sk | 1 811 174 |
8. | +1 | pravda.sk | 1 791 545 |
9. | +1 | bazos.sk | 1 711 782 |
10. | +1 | cas.sk | 1 544 407 |
Líder vydavateľov si drží náskok
V rebríčku vydavateľov si pozíciu jednotky drží naďalej Ringier Axel Springer SK, ktorý v apríli dosiahol 3 milióny užívateľov. Dvojkou zostáva Petit Press, nasleduje Zoznam a News and Media Holding.
Do prvej päťky v apríli postúpila MAFRA Slovakia, ktorá odsunula na šiestu pozíciu Heureka shopping.
Z prvej desiatky vypadol NOVÝ ČAS, ktorý v novej metodike klesol z 9. pozície na 12, naopak, do prvej desiatky sa dostala Markíza – Slovakia, ktorá si polepšila o tri priečky.
TOP 10 vydavateľov v apríli 2019 | ||||
Por. | zmena voči marcu | vydavateľ | weby | apríl 2019 (RU) |
1. | - | Ringier Axel Springer SK | aktuality.sk, azet.sk, bazar.sk, autobazar.eu, nehnutelnosti.sk, autobazar.sk, topreality.sk, reality.sk, autovia.sk, byty.sk, noveauto.sk, novostavby, sk, noveauta.sk, zlavy.sk | 3 025 749 |
2. | - | Petit Press | sme.sk | 2 569 801 |
3. | - | Zoznam | zoznam.sk, topky.sk | 2 507 643 |
4. | - | News and Media Holding | pluska.sk, centrum.sk, etrend.sk, ujszo.com, plustv.sk | 2 323 710 |
5. | +1 | MAFRA Slovakia | hnonline.sk, zlacnene.sk, svetevity.sk, takurcitee.sk | 1 977 883 |
6. | -1 | Heureka shopping | heureka.sk, kauf.sk, zoznamtovaru.sk | 1 903 552 |
7. | - | Perex | pravda.sk, birdz.sk, varecha.sk, avizo.sk | 1 843 357 |
8. | +3 | MARKIZA - SLOVAKIA | tvnoviny.sk, markiza.sk | 1 728 971 |
9. | -1 | Radim Smička | bazos.sk | 1 711 782 |
10. | - | Startitup | interez.sk, startitup.sk, imhd.sk, babskeveci.sk, emefka.sk | 1 639 147 |