Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
19.06.2020, 09:45

JOJ Group počas „korona kvartálu“ rástla aj v online

Počas pandémie vzrástla nielen sledovanosť televíznych staníc JOJ Group, ale aj návštevnosť jej webových portálov.

JOJ Group počas „korona kvartálu“ rástla aj v online
Zdroj: TV JOJ

Približne pred tromi mesiacmi bol na Slovensku kvôli šíreniu nového koronavírusu vyhlásený krízový stav, ktorý v týchto dňoch končí. Počas mimoriadnej situácie sa zvýšil počet televíznych divákov a tiež čas, koľko sledovaním televízie denne strávili.

Joj Group zaznamenala napriek obmedzeniam vo výrobe medziročné posilnenie výkonov a programových ratingov svojich televíznych staníc a nárast dosiahla aj návštevnosť jej webových portálov, sledovanie online archívu a počet nových užívateľov aplikácie TV JOJ.

„Za sledované obdobie od marca do mája 2020, počas trvania mimoriadnej situácie s pandémiou koronavírusu, sa zmenilo správanie ľudí v ich prístupe k médiám a dôležité informácie, ale aj zábavu na odľahčenie hľadali vo zvýšenej miere práve v online,“ uviedla Miroslava Klempová, PR manažérka JOJ Group.

Výkony digitálnych platforiem JOJ Group zaznamenali významný medziročný nárast v počte návštev a sledovaní videí na svojich weboch joj.sk a videoportal.sk, predĺžil sa tiež čas strávený na stránkach a zvýšil sa počet používateľov mobilnej aplikácie TV JOJ.

​Nárast bol najvýraznejší v marci a za celý „korona-kvartál“ boli online výkony nadpriemerné. Návštevníci sledovali najmä LIVE vysielanie na webe joj.sk, ktorý zaznamenal mimoriadny nárast z 1,6 milióna na 2,8 miliónov prehratí za sledované obdobie.

Podobne vzrástla návštevnosť portálu videoportal.joj.sk. „Diváci v online archíve vyhľadávali predovšetkým seriály Nový život, Jenny, Profesionáli, zábavnú show Inkognito či doku-reality Mama ožeň ma,“ upresnila Klempová.

Sledovanosť LIVE vysielania a archívu TV JOJ rástla aj v aplikácii TV JOJ – medzimesačne o viac ako 20 percent, pričom najpozeranejšie boli Nový život, Inkognito, Noviny TV JOJ, Delukse a Za sklom. V máji 2020 oslávila vynovená aplikácia svoje prvé výročie od spustenia a prekročila hranicu 200-tisíc používateľov.

​V televíznom vysielaní dosiahol najvýznamnejší nárast spravodajský slot TV Joj. Rozdiel marcovej sledovanosti medzi rokmi 2019 a 2020 bol takmer 15,3 percenta, ast, resp. 27,4 percenta v obchodnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov. Najsledovanejšie boli Noviny TV JOJ v sobotu 21. marca, kedy dosiahli až 15,9 percentnú sledovanosť, čo znamenalo 743-tisíc divákov, pričom zasiahli viac ako milión divákov. Najlepšie počasie dosiahlo v nedeľu 29. marca najvyššiu sledovanosť od začiatku tohto roka, čo znamenalo 15 percentnú sledovanosť a 699-tisíc divákov.

Noviny Špeciál, samostatná relácia, ktorá sa v tomto období tematicky venovala pandémii a bola zaradené do programu JOJky väčšinou vo štvrtky a utorky po 20:30 hod., odštartovali 15. marca so 713-tisíc divákmi a 15,3 percentnou sledovanosťou. V apríli už sledovanosť spravodajského slotu mierne klesla, zostala však vyššia ako v období pred krízou a silnejšia ako v minulom roku.

Tradičné Inkognito bolo počas “koronového kvartálu“ takmer vždy lídrom trhu (v 20 z 21 odvysielaných epizód). Z premiérových častí bolo najsledovanejším vydanie z 11. mája s premiérom Matovičom ako tajným hosťom (616-tisíc divákov), z odvysielaných repríz si najviac divákov pripísalo vydanie z 30. marca (608-tisíc).

​Televzia Joj pokračovala aj počas korona krízy s nakrúcaním viacerých programov pri dodržiavaní mimoriadnych hygienických a bezpečnostných opatrení. Nakrúcalo sa v rúškach, s minimálnym štábom, bez divákov v hľadisku, kontrola telesnej teploty a dostatočná hygiena na pracovisku bola (a doteraz je) bežným štandardom. Išlo o relácie, ako napríklad kuchársku show Moja mama varí lepšie ako tvoja, publicistickú reláciu Topstar alebo novú talkshow Zostali sme doma.

Bez publika sa nakrúcalo V siedmom nebi, už spomínané Inkognito, glosátorská relácia Sedem či politická diskusná relácia Na hrane.

Z filmovej ponuky si najviac divákov pripísala v marci Hora medzi nami (639-tisíc divákov), v apríli Megan a Rex (525-tisíc divákov) a v máji Mia a biely lev (549-tisíc divákov).

Medziročný nárast sledovanosti si pripísali tiež menšie stanice Plus a Wau. Na stanoci Plus bol najsledovanejším film Kuriér (233-tisíc divákov) a na WAU seriál C.S.I.: Kriminálka Las Vegas (147-tisíc divákov).

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.