Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
05.05.2021, 18:30

Analýza: Televízie sa v apríli držali na úrovni marca, klesla však návštevnosť ich webov

Pozíciu televízneho lídra si drží skupina Markíza. RTVS posilnila vďaka športu.

Analýza: Televízie sa v apríli držali na úrovni marca, klesla však návštevnosť ich webov
Zdroj: Flickr.com

Najväčšie televízne skupiny uzavreli apríl s výkonmi na približnej úrovni ako predchádzajúci mesiac. Výraznejšie posilnila v prime time len RTVS, ktorej pomohol k vyššiemu podielu na trhu návrat športu na obrazovky Dvojky.

Pozíciu televízneho lídra si drží skupina Markíza, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 27 percent a pozíciu trhového lídra si obhájila 29 z 30 aprílových dní. Jeden deň si pripísala prvenstvo skupina Joj, ktorá marec uzavrela s podielom na trhu 20,4 percenta. Medzimesačne si tak polepšila o 0,1 percentuálneho bodu a medziročne o 0,3 bodu. Skupina Markíza zaznamenala rovnaký celodenný výkon ako predošlý mesiac, medziročne poklesla o 0,1 bodu.

Víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time (19:00-22:00), keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 30 percent a pozíciu trhového lídra si držala, rovnako ako v prípade celodenných podielov, 29 z 30 aprílových dní. Jeden deň patrilo prvenstvo konkurenčnej skupine Joj, ktorá apríl uzavrela s podielom na trhu 22,3 percenta. Medzimesačne si pritom pohoršila o 1,2 percentuálneho bodu a medziročne o 1,9 bodu. Skupina Markíza medzimesačne rovnako zaznamenala pokles, o 0,8 bodu, a medziročne stratila 2 body. V apríli minulého roka výrazne ťahali prime time komerčných televízií špeciálne relácie k novej pandémii ochorenia covid-19.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 74% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.