Pozíciu lídra si aj v januári držala skupina Markíza so svojim stanicami Markíza, Doma a Dajto. V cieľovej skupine 12 – 54 dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 25,6 percenta a od konkurenčnej skupiny Joj (Joj, Joj Plus, Wau a Jojko) tak zaznamenala odstup o 5 percentných bodov. Januárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19:00-22:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 29,5 percenta a konkurenčnú skupinu Joj tak predstihla o 4,5 percentného bodu.
V širšej cieľovej skupine 12+ boli komerčné televízne skupiny bližšie pri sebe, v celodenných podieloch bol odstup skupiny Markíza od skupiny JOJ o 2,7 bodu a v prime time 19.00 – 22.00 h o 2,4 bodu. Medziročne však zaznamenali obidve komerčné televízne skupiny pokles, svoj výkon v prime time však zvýšila samotná stanica Markíza.
RTVS udržala svoje výkony zhruba na úrovni minulého roka. V celodenných podieloch si pripísala o 0,1 bodu menej. Poklesla najmä Jednotka (o 0,8 bodu), kompenzoval to však medziročný nárast Dvojky. V prime time 19.00 – 22.00 h si RTVS medziročne polepšila o 0,4 bodu, na vyššom výkone mala zásluhu Dvojka a Trojka, ktoré zhodne stúpli o 0,2 bodu.
Celodenný podiel televíznych skupín (share%) v januári 2021:
TV skupina | CS 12-54 | medziročná zmena | CS 12+ | medziročná zmena |
Skupina Markíza | 25,6 | -1,1 | 22,0 | -1,0 |
Skupina Joj | 20,6 | -1,3 | 19,3 | -2,2 |
RTVS | 11,2 | -0,6 | 15,4 | -0,1 |
Podiel televíznych skupín v prime time (share%) v januári 2021:
TV skupina | CS 12-54 | medziročná zmena | CS 12+ | medziročná zmena |
Skupina Markíza | 29,5 | -0,1 | 26,6 | -0,2 |
Skupina Joj | 25,0 | -1,1 | 24,2 | -2,2 |
RTVS | 12,7 | -0,3 | 17,1 | +0,4 |
Sledovanosť TA3 a návštevnosť webu TA3.com v januári rástla. Ukazovatele sledovanosti sa posilnili nielen medziročne oproti januáru 2020, ale aj oproti priemeru za celý rok 2020, kedy TA3 zaznamenala rekordnú sledovanosť. Televíziu TA3 si denne zaplo v priemere viac ako 1 milión divákov starších ako 12 rokov. Najsledovanejším programom bola tlačová beseda premiéra Matoviča z nedele 17. januára, na ktorej oznámil ďalšie celoplošné testovanie Slovenska. Pozrelo si ju 242 tis. divákov. Najvyšší zásah dosiahla v januári relácia V politike s Norom Dolinským odvysielaná v nedeľu 31. januára, vysoký divácky záujem bol aj o Štúdio TA3 k inaugurácii nového amerického prezidenta Joea Bidena. Výrazný rast zaznamenal aj web televízie, kde počet reálnych užívateľov dosiahol v januári takmer 1,4 milióna (medziročný nárast o 108 percent).